یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
«كارنامه اسلام»در سرزمين كروات‌ها بررسي مي‌شود

رايزني فرهنگي ايران در كرواسي كتاب «كارنامه اسلام» اثر دكتر عبدالحسين زرين‌كوب را به ‏زبان كرواتي منتشر كرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين نوشتار را «الوير موسيچ» از زبان فارسي به زبان كرواتي ترجمه كرده است.

زرين‌كوب در نگارش اين اثر كوشيده است به همان چشمی به فرهنگ گذشته اسلام بنگرد که خود مسلمین بدان می‌نگریسته‌اند. از اين رو، اين نوشتار اطلاعات جامع و کوتاهی درباره تمدن انسانی اسلام، مقام دانش در اسلام و تمدن اسلامی ارايه می‌كند. 

کارنامه اسلام، فصل درخشان تاريخ انسانى است و نه تنها از جهت توفيقى که مسلمين در ايجاد يك فرهنگ تازه جهانى يافته‌اند، بلكه به‌سبب فتوحاتى که آنها را موفق کرد به ايجاد دنيايي تازه، وراى شرق و غرب قلمروي اسلام که در واقع نه شرق بود نه غرب، گام بردارند.

سیری اجمالی از آغاز تاکنون، تسامح، مادر تمدن انسانی اسلام‌، مقام رفیع دانش در اسلام، فرهنگ و تمدن انسانی و جهانی اسلام، تمدن اسلامی، منشا یک فرهنگ عظیم انسانی، معجزه فرهنگ اسلامی، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، نهضت علمی مسلمانان، نهضت علمی مسلمانان، علم طب و بیمارستان‌ها، داروسازی و علوم طبیعی، نجوم و ریاضیات فیزیک و شیمی و فنون صناعت، جغرافیا و جهانگردی، تاریخ‌نویسی، ملل و نحل، عقاید و مذاهب، فلسفه و کلام و حکمت، روش تربیتی اسلامی، اوضاع سیاسی و اجتماعی و اداری، هنرهای زیبا، عرفان اسلامی، ادب اسلامی، اسلام؛ فرهنگ جامع، اسلام و فرهنگ غرب» از جمله موضوعات اين كتاب به شمار مي‌آيند. 

رايزني فرهنگي ايران در كرواسي كتاب «كارنامه اسلام» را با شمارگان 1000 نسخه و 110 صفحه به چاپ رسانده است. روي جلد اين كتاب، نمايي از دروازه قرآن شيراز و پشت جلد آن، تصويري ‏از مولف و بيوگرافي مختصري از وي به چشم مي‌خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط