دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
مجموعه مقالاتی درباره حافظ منتشر شد

«با مدعی مگویید... !» عنوان مجموعه مقالاتی درباره‌ زندگی، شعر و اندیشه حافظ به کوشش منصور پایمرد است. این کتاب توسط انتشارات نویدشیراز منتشر شد. پایمرد همچنین مجموعه 12 مقاله دیگر از خوانش اشعار حافظ را با نام «مظلمه خون سیاووش» برای چاپ آماده می‌کند.\

پایمرد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کتاب «با مدعی مگویید!...» گفت: این کتاب مجموعه مقالات پژوهش‌گران و استادان مختلف عضو انجمن دوستداران حافظ در سراسر کشور را شامل می‌شود که با گردآوری و مقدمه من منتشر شده‌اند.

وی به تعداد مقاله‌های این کتاب اشاره کرد: 16 مقاله در این مجموعه گنجانده شده‌اند. علی محمد حق‌شناس، ضیاء موحد و کاووس حسن‌لی از جمله افرادی هستند که مقالات آن‌ها در این کتاب آمده‌اند. همچنین یکی از مقاله‌های من درباره «مقایسه حافظ و خیام» نیز در این کتاب منتشر شده است.

این پژوهش‌گر ادامه داد: در این مقاله نگاه حافظ و خیام را به معنای زندگی بررسی کرده‌ام. در نگاه من، این دو از یک مسیر می‌روند، اما خیام به حیرت می‌رسد و حافظ به مدد عشق از این مسیر عبور می‌کند.

وی درباره مقدمه این کتاب اظهار داشت: در مقدمه به‌طور کلی به موضوع حافظ پژوهی پرداخته‌ام و این مساله را بررسی کرده‌ام که چرا سخن حافظ به‌گونه‌ای است که می‌توان برداشت‌های مختلفی از آن داشت. اندیشه و اراده حافظ معطوف به آزادی است و انسان را نه در جبر و نه در اختیار نگاه می‌دارد.

مظلمه خون سیاووش منتشر می‌شود 
پایمرد از گردآوری مجموعه دیگری از مقالات خود درباره حافظ خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان احتمالی «مظلمه خون سیاووش» دربرگیرنده تمامی مقاله‌های من درباره زندگی، شعر و اندیشه حافظ است که در آنها از نگاهی تازه به مبانی زیبایی‌شناسی شعر حافظ پرداخته‌ام.

وی افزود: حدود 12 مقاله برای این مجموعه در نظر گرفته‌ام. این کتاب به احتمال زیاد توسط انتشارات نوید شیراز منتشر می‌شود.

منصور پایمرد، متولد سال 1329 در شیراز است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «مشتی از خورشید و دستی از دریا» منتشر شد. کتاب‌های «شخصیت امیرمومنان علی(ع) در ادب عرفان اسلامی» و «سلوک باطنی حافظ» از دیگر آثار او هستند.

«با مدعی مگویید... !» در 208 صفحه و توسط انتشارات نوید شیراز منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط