شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
دومین دفتر شعر پایمرد منتشر شد

دومین مجموعه شعر منصور پایمرد با عنوان «زندگی به شرط چاقو» در دو دفتر و دربرگیرنده شعرهای سپید و نیمایی او از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر و راهی بازار کتاب شد.\

پایمرد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این مجموعه در دو دفتر شامل شعرهای کوتاه یا هایکو و شعرهای بلند می‌شود.

وی درباره مضامین این شعرها توضیح داد: بیش از 100 قطعه شعر سروده شده پیرامون موضوعات و مضامین عاطفی، اجتماعی و عرفانی در این مجموعه گنجانده شده است. به عبارت دیگر بیشتر این شعرها نگاه هستی‌شناسي و عرفانی دارند.

این شاعر افزود: تمامی این شعرها طی چند سال اخیر سروده شده‌اند. همچنین از نظر زبانی، ساختاری و مضمونی تفاوت‌های اساسی با نخستین دفتر شعر من دارند.

وی به نخستین مجموعه شعرش که در سال 59 منتشر شده است اشاره و تصریح کرد: شعرهای این مجموعه در حال و هوای انقلاب سروده شده بودند. پس از آن نیز شعرهای من در نشریات مختلفی به چاپ رسیدند.

پایمرد از آماده‌سازی دفتری از شعرهایش کلاسيک خود خبر داد و گفت: تعدادی از سروده‌هایم در قالب‌های کلاسیک را در دفتری با عنوان احتمالی «در ریشه هر تاک شراب دگر است» آمده انتشار کرده‌ام. شاید این مجموعه را نیز برای چاپ به انتشارات نوید شیراز بسپارم.

منصور پایمرد، متولد سال 1329 در شیراز است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «مشتی از خورشید و دستی از دریا» منتشر شد. کتاب‌های «شخصیت امیرمومنان علی(ع) در ادب عرفان اسلامی» و «سلوک باطنی حافظ» از دیگر آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط