چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
«دلایل ماندگاری شعر معاصر زنان» بررسی می‌شود

نشست پنج‌شنبه (29 اردیبهشت) از سلسله نشست‌های «انجمن شعر زنان تهران» به بررسی مجدد موضوع «دلایل ماندگاری شعر معاصر زنان» اختصاص دارد. در این جلسه دلایل ماندگاری شعر معاصر زنان از دیدگاه ناهید یوسفی مطرح می‌شود.

معصومه باغیان، مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این چهارمین جلسه‌ای است که به بررسی موضوع «دلایل ماندگاری شعر معاصر زنان» اختصاص داده‌ایم. در این نشست به بررسی دلایل این امر از دیدگاه ناهید یوسفی می‌پردازیم.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین مصاحبه‌ای با تعدادی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات داشته‌ام و طی این مصاحبه از هر دانشجو خواستم یک شعر را که به خاطر دارد بخواند و دلایل ماندگاری این شعر در ذهنش را مطرح کند.

باغیان ادامه داد: زبان عامیانه داشتن شعر و مفهوم بودن معنای آن شعر از جمله دلایلی بودند که دانشجویان در ماندگاری شعرها مطرح می‌کردند. همچنین اغلب شعری از یوسفی با مضمون «هر کس به طریقی دل ما می‌شکند» یا اشعاری از شاعران کلاسیک چون سعدی را می‌خواندند.

وی افزود: در این نشست نتایج حاصل از این پژوهش و مصاحبه را ارایه می‌کنم.

لیلا کردبچه، آرزو خمسه، مریم افضلی، ساغر شفیعی، سیمین‌ وحیدی، مرضیه رحمانی و مهری محبی از اعضای فعال این جلسات هستند كه در نشست‌های ماهیانه انجمن به طور دایم حضور می‌یابند. 

این جلسات، پنج‌شنبه آخر هر ماه در محل موسسه هنر و رسانه اردیبهشت با حضور شاعران پیشکسوت، جوان و علاقه‌مندان به شعر برگزار می‌شود.

ناهید یوسفی متولد 20 تیر 1326 در تهران است. تاکنون مجموعه‌های شعر «هر كس به طریقی دل ما می شكند»، «گزیده ادبیات معاصر»، «عطسه‌های عصبانی» و «گل‌ها به هوش نمی‌آیند» از این شاعر منتشر شده است.

بیست و سومین نشست ماهانه «شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (29 اردیبهشت) از ساعت 16 تا 18 در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر(صبا)، کوچه صفا، شماره سه، واحد یک برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط