دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
امیرکبیر «صد سال شعر فارسی» را به نمایشگاه آورد

انتشارات امیرکبیر مجموعه آثاری با عنوان کلی «صد سال شعر فارسی» را در زمینه شعر معاصر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب منتشر و ارائه کرده است./

محمد دهدشتی، مشاور فرهنگی انتشارات امیرکبیر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه گفت: مجموعه «صد سال شعر فارسی» با هدف معرفی شاعران یک قرن اخیر به مخاطبان و علاقه‌مندان به‌ویژه جوانان گردآوری و تدوین شده است.

وی افزود: این کتاب‌ها به صورت گزینه اشعار تهیه شده‌اند. در مقدمه به نقد و بررسی اشعار این شاعران پرداخته شده و پژوهش و گزینش این اشعار توسط ساعد باقری و سهیل محمودی صورت گرفته است.

مشاور فرهنگی انتشارات امیرکبیر با تاکید بر ادامه و گسترش این مجموعه کتاب‌ها اظهار داشت: خط مشی و سیاست‌گذاری برای تدوین این مجموعه مشخص شده و قرار است این طرح تا زمانی که سطح کیفی آثار نزول نکند ادامه یابد.

وی ادامه داد: تاکنون 15 عنوان کتاب در این مجموعه به چاپ رسیده است و تا پایان نمایشگاه پنج عنوان دیگر منتشر و ارائه می‌شوند. همچنین علاوه بر استقبال نسل جوان از این مجموعه دیگر گروه‌های سنی نیز از این آثار استقبال کرده‌اند.

دهدشتی در پایان یادآور شد: انتشارات امیرکبیر پس از یک وقفه 30 ساله سراغ شعر رفته است و امیدواریم در آینده مجموعه‌های جدیدتری توسط این انتشارات در حوزه شعر به چاپ برسد. همچنین پس از نمایشگاه کتاب مراسم رونمایی برای مجموعه آثار «صد سال شعر فارسی» برگزار می‌شود.

«مانند دماوند»(ملک‌الشعرای بهار)، «آرزوی گمشده»(عماد خراسانی)، «ایرج شیرین سخن»(ایرج میرزا)، «تلخی ایام»(پروین اعتصامی)، «تلاطم دریا»(هادی رنجی)، «یادگار گل سرخ»(امیری فیروزکوهی)، «پروانه در مشت»(علی اشتری)، «ماه در خواب بیابان»(سهراب سپهری)، «آیینه و سنگ خارا»(گلچین گیلانی) و «صفای چشمه مهتاب»(رهی معیری) عنوان برخی از آثار این مجموعه اند.

«چشم به راه بهار»(گلشن کردستانی)، «دلی به روشنی مهر»(محمود شاهرخی)، «ترانه‌سرای وطن»(ابوالقاسم عارف قزوینی)، «از درد سخن گفتن»(مهرداد اوستا)، «حبیب خراسان»(حاجی میرزا حبیب خراسانی)، «نیلوفر اندوه»(فخرالدین مزارعی)، «شهریار سرزمین عشق»(سیدمحمدحسین شهریار)، «در هوای آزادی»(محمدفرخی یزدی)، «راز ستاره‌ها»(جلال‌الدین همایی) و «در باغ‌های ناممکن»(سلمان هراتی) عنوان دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط