چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
«قرائت صحیح متون کلاسیک و جدید شعر فارسی»

نشست «قرائت صحیح متون کلاسیک و جدید شعر فارسی» از سوی انجمن شاعران ایران با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان این حوزه پنج‌شنبه(15 اردیبهشت) در سرای اصلی اهل قلم بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود./

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- به گزارش ستاد خبری سراهای اهل قلم نمایشگاه کتاب، راکعی، مدیر عامل انجمن شاعران ایران، درباره این نشست گفت: از آن‌جا که در نشست‌های نمایشگاه علاقه‌مندان این حوزه نیز حضور دارند انتخاب چنین موضوعی برای این نشست براساس بدیع و کاربردی بودن آن صورت گرفته است.

وی افزود: این موضوع از یک سو به ویژه برای شاعران جوان، تخصصی و از سوی دیگر برای عموم علاقه‌مندان نیز قابل استفاده است.

راکعی درباره مسائلی که در این نشست درباره آن‌ها صحبت می‌شود اظهار داشت: در قرائت شعر به ویژه شعر سنتی، به آگاهی از مسائلی چون معانی لغات، ساختار کلمات واصطلاحات، آرایه‌های ادبی و وزن شعر نیاز داریم. علاوه بر آن باید خوانندگان شعر با شیوه بیان نیز آشنایی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین برخی می‌پندارند که باید شعر را با احساس خواند، اما نکته مهم در این زمینه چگونگی قرائت با احساس شعر است تا به معنا و مفهوم آن لطمه نزند.

مدیر عامل انجمن شاعران ایران به اسامی شاعران حاضر در این نشست اشاره و تشریح کرد: مرتضی کاخی، ساعد باقری و اسماعیل امینی به عنوان کارشناس در این نشست حضور دارند. فاطمه سالاروند نیز مجری این نشست خواهد بود.

نشست «قرائت صحیح متون کلاسیک و جدید شعر فارسی» از سوی انجمن شاعران ایران پنج‌شنبه(15 اردیبهشت) از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 14 و 45 دقیقه در سرای اصلی اهل قلم  بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در طبقه دوم شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. شرکت برای عموم علاقه‌مندان در این نشست‌ها آزاد است.

بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها