چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
شاعران برگزیده در محیط‌های عمومی شعرخوانی کنند

محمدرضا طاهری، برگزیده چهارمین دوره جشنواره شعر فجر، شعرخوانی شاعران برگزیده این جشنواره در محیط‌های عمومی را از عوامل موثر در رشد بیشتر شعر در میان مخاطبان آن برشمرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، طاهری گفت: مسوولان و مخاطبان جشنواره شعر فجر باید به طور دقیق هدف از برگزاری این همایش ملی را برای خود مشخص کنند تا در تحلیل میزان موفقیت آن دچار خطا نشوند.

وی افزود: به اعتقاد من ایجاد یک جریان شعری و خط‌‌ دهی به شاعران، هدف بزرگی است که خارج از حیطه اختیارات و مسوولیت جشنواره شعر فجر قرار می‌گیرد.

برگزیده چهارمین دوره جشنواره بیتن‌المللی شعر فجر با بیان این‌که بزرگ‌ترین حسن این جشنواره ایجاد انگیزه در میان شاعران جوان و به ویژه شاعران شهرستانی است توضیح داد: به طور معمول شاعران شهرستانی ما که در فضایی دور از مرکز قرار دارند، کمتر فرصت و شانس حضور در عرصه‌های ملی را پیدا می‌کنند، اما جشنواره شعر فجر می‌تواند عامل موثری برای راه یافتن آن‌ها به جریان‌های جدی‌تر شعری باشد.

وی یادآور شد: شاعران پیشکسوت که عمر خود را در راه تعالی ادبیات کشور سپری کرده‌اند، حق بزرگی برگردن ما دارند و بهتر است که در حاشیه جشنواره به طور شایسته‌ای از آن‌ها تجلیل شود. 

طاهری در پایان به افزوده شدن بخش «ترانه و سرود» به این دوره از جشنواره اشاره و تصریح کرد: توجه به این حوزه و همچنین شعر کودک و نوجوان از جمله اتفاقات مثبتی است که می‌تواند موجب گسترش توانمندی‌های شعری کشور شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط