سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۵
بکتاش: اهمیت شعر کودک نمایان شده است

غلامرضا بکتاش، شاعر و برگزیده سوم بخش شعر کودک و نوجوان چهارمین جشنواره شعر فجر، معتقد است زمانی‌که شعر در بخشی مجزا با عنوان کودک و نوجوان در جشنواره‌ای چون جشنواره شعر فجر بررسی می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که اهمیت و جایگاه این نوع شعر برای جامعه روشن و نمایان شده است./

بکتاش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آثاری که برای رقابت به جشنواره چهارم ارسال کرده بود، گفت: حدود 25 قطعه از سروده‌هایم در قالب «چارپاره» را که مناسب گروه سنی «ب» و «ج» سروده شده‌ بودند، برای رقابت در این دوره از جشنواره شرکت دادم.

وی به موضوع این سروده‌ها اشاره و تصریح کرد: موضوع‌هایی چون خانواده، احترام به والدین، نگاه کودکان به هنر، زندگی و طبیعت، در این شعرها مورد توجه قرار گرفته اند.

این شاعر زبان شعری را مهم‌ترین ویژگی سروده‌هایش از دیگاه خود دانست و ادامه داد: هنوز بسیاری بر این باورند که اگر برای کودکان شعری می‌سراییم پس حتما باید زبان آن شعر کودکانه باشد. اما گذشته از زبان، در حقیقت اندیشه و جان‌مایه کلام باید در خدمت کودک باشد. اگر در شعر به چنین عنصری دست یافتیم زبان شعر ما به زبان کودک نزدیک خواهد شد و برای او قابل فهم است.

وی در پایان با تاکید بر این مساله که بررسی شعر کودک و نوجوان در بخشی مجزا از سایر بخش‌های جشنواره شعر فجر بسیار خرسند کننده است، افزود: این امر می‌تواند پنجره‌ای جدید برای شعر کودک و نوجوان بگشاید و آینده‌ای درخشان را در جشنواره‌ها و از جمله در جشنواره شعر فجر، برای شعر کودک و نوجوان رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط