دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
جوشایی: انگیزه حضور با خواندن کامل آثار شاعران ایجاد می‌شود

محمدعلی جوشایی، شاعر و شایسته تقدیر بخش شعر سنتی چهارمین جشنواره شعر فجر معتقد است اگر شاعران نسبت به داوری دقیق آثاری که به جشنواره ارسال می‌کنند اطمینان داشته باشند، انگیزه آن‌ها برای حضور در جشنواره بیشتر خواهد شد.

جوشایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تعداد سروده‌هایی که برای رقابت به جشنواره شعر فجر ارسال کرده است گفت: حدود 25 غزل و مثنوی از میان سروده‌های دو سال اخیر را برای رقابت در جشنواره به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردم.

وی سادگی را مهم‌ترین ویژگی سروده‌هایش از دیدگاه خود خواند و ادامه داد: در شعرهایم همواره سعی دارم فضایی ساده و صمیمی را ایجاد کنم. از سوی دیگر این سرود‌ها بسیار صریح هستند.

این شاعر در معرفی موضوعاتی که در شعرهایش به سراغ آن‌ها رفته است اظهار داشت: موضوع بیشتر شعرهای من اجتماع است. اغلب به دنبال ارائه تصاویری ساده برای بیان مفاهیم عمیق اجتماعی هستم.

وی درباره جشنواره شعر فجر و تاثیر آن بر جریان شعری کشور توضیح داد: اگر شاعران احساس کنند سروده‌هایشان در هر جشنواره و کنگره‌ای که شرکت می‌کنند خوانده و سپس ارزیابی می‌شود، به‌طور حتم انگیزه قوی‌تری برای شرکت در آن کنگره یا جشنواره خواهند داشت.

جوشایی در پایان به حضورش در جشنواره شعر فجر پس از گذشت 10 سال که در هیچ کنگره و جشنواره‌ای حاضر نشده است اشاره کرد و افزود: 10 سال پیش در کنگره شعر رضوی استان کرمان حضور یافتم و پس از آن مدتی به دلیل مشغله کاری و سپس حادثه زلزله بم در هیچ جشنواره‌ای حاضر نشدم. اما امسال که در جشنواره شعر فجر شرکت کرده‌ام، احساس می‌کنم سروده‌هایم به دقت بررسی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط