دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸
بابایی: چشم‌انداز جشنواره از برپایی آن مهم‌تر است

کبری بابایی، برگزیده نخست بخش شعر کودک و نوجوان چهارمین جشنواره شعر فجر اعتقاد دارد شیوه اجرایی و داوری‌های انجام گرفته در جشنواره چهارم تاکنون مثبت و رضایت‌بخش بوده اما آن‌چه اهمیت دارد برنامه آینده و چشم‌اندازی است که جشنواره برای خود در نظر می‌گیرد.

بابایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سروده‌هایی که برای رقابت به جشنواره چهارم ارسال کرده بود توضیح داد: حدود 40 صفحه از سروده‌هایم را که برخی از آن‌ها پیش‌تر در مجموعه شعر «یک علامت سوال» منتشر شده بودند برای شرکت در جشنواره ارسال کردم. این شعرها در قالب نیمایی سروده شده بودند.

وی درباره مضمون این شعرها گفت: این شعرها به‌طور کلی به مضمون‌هایی که با زندگی نوجوانان، افکار، دغدغه‌ها و احساسات آن‌ها ارتباط دارد پرداخته است. به بیان دیگر سعی داشتم به نوعی این شعرها بیانگر احساس این گروه سنی باشد و یا نگرش نوینی را در آن‌ها ایجاد کند.

این شاعر با تاکید بر این نکته که شاعران بسیار فعال و توانایی را می‌شناسد که در جشنواره شرکت کرده بودند اما نام آن‌ها در میان برگزیدگان نبود اظهار داشت: در ارتباط با سروده‌های خودم همواره این دغدغه برای من وجود داشته که هر اثر جدیدم در پله‌ای بالاتر از آثار قبلی من قرار گیرد. تلاش من در این زمینه هم در زمینه زبان و هم در زمینه اندیشه بوده است.

وی درباره برگزاری جشنواره شعر فجر و تاثیر آن بر جریان شعری کشور تشریح کرد: اگر جشنواره‌ها تنها در حد برگزار شدن نباشند می‌توانند جریان‌ساز شوند. در حال حاضر جشنواره شعر فجر به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم و اتفاقات ادبی تاثیرگذار در جامعه شناخته شده است. اما اگر این جشنواره تنها اهدای جایزه‌‌ای به برگزیدگان آن را به عنوان هدف خود دنبال کند نمي‌تواند حتی یک گام مثبت در جریان شعر بردارد.

بابایی در پایان یادآور شد: به دلیل اوضاع نابه‌سامان انتشار کتاب در کشور، بیشترین حمایتی که جشنواره می‌تواند از برگزیدگان خود داشته باشد در زمینه چاپ آثار آن‌ها خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط