دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
محقق: رقابت گسترده‌تر، جشنواره را با کیفیت‌تر می‌کند

حامد محقق، برگزیده دوم بخش شعر کودک و نوجوان چهارمین جشنواره شعر فجر، ماهیت کلی جشنواره‌ها را مثبت می‌داند اما معتقد است اگر جشنواره پاسخگوی نیاز تمامی طیف‌های شعر باشد و شاعران بیشتری را به رقابت با یکدیگر وادارد، موفق‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

محقق در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره ماهیت جشنواره‌هایی چون جشنواره شعر فجر توضیح داد: این‌که شاعری خود را در جریان یک محک جدی قرار دهد اتفاق خوب و مثبتی است، به شرط آن‌که این محک، واقعا جدی باشد.

وی ادامه داد: اگر تعداد شاعرانی که آثار خود را در جشنواره شرکت می‌‌دهند به تعداد قابل توجهی برسد و رقابت گسترده‌تر باشد می‌توان این جشنواره را جشنواره‌ای شایسته‌تر ارزیابی کرد.

وی درباره شعرهایی که برای رقابت در جشنواره شرکت داده بود اظهار داشت: منتخبی از آثار یکسال گذشته‌ام در قالب چارپاره و تعدادی نیمایی را برای گروه سنی خردسال در جشنواره چهارم به رقابت گذاشتم.

این شاعر ویژگی شعر خردسال را نزدیک بودن آن به زبان خردسال معرفی و تصریح کرد: در این شعرها بیشتر به سوژه‌هایی که خردسالان با آن در ارتباط هستند پرداخته‌ام.

وی به تقسیم‌بندی شعر به سه عنصر عاطفه، اندیشه و زبان اشاره کرد و یادآور شد: زبان این شعرها توانسته به زبان خردسالان نزدیک شود. ویژگی دیگر این شعرها پرش ذهنی آن‌هاست. هر اندازه پرش ذهنی شاعر بیشتر باشد در گذر از دوران بزرگسالی و بازگشت به دوران کودکی موفق‌تر خواهد بود.

محقق به اطلاع‌رسانی جشنواره اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی جشنواره، مناسب و فراگیر نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط