یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
تاریخ 200 ساله کاخ سفید منتشر شد

« برد جانسون» راه رفتن در امتداد کاخ سفید را مثل قدم زدن در تاریخ و هیلاری کلینتون هم کاخ سفید را صندوقچه داستان‌های قدیمی آمریکا ناميد. اما «میشل اوباما» گفته که کاخ سفید «هیبتی دهشتناک» دارد.دو نویسنده آمریکایی در کتابی که به تازگی نوشته‌اند، به تشريح کاخ سفید در طول تاريخ پرداخته‌اند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، «اولیسس گرنت‌دیتز» و «سم واترز» در کتابی جدید با عنوان «خانه رویا : کاخ سفید به مثابه خانه‌ای آمریکایی» تاریخ کاخ سفید طی 200 سال گذشته را شرح داده‌اند.

«گرنت‌دیتز» یکی از دو نویسنده کتاب که جزو نوادگان هجدهمین رییس جمهور آمریکا است، می‌گوید: احساس آمریکایی‌ها به کاخ سفید احساسی متفاوت است... وقتی از بیرون به آن نگاه می‌کنیم، انگار که تغییری نمی‌کند ولی این به معنای آن نیست که (کاخ سفید) به طور مداوم تغییر نکرده است.

به نوشته دیتز و واترز، کاخ سفید طی 200 سال گذشته از یک عمارت به خانه‌ای در مجاورت یک موزه بزرگ تبدیل شده است. به گفته آنان، در این فرآیند، تغییر روسای جمهور بازتاب ایده‌ال‌های آمریکایی‌ها درباره چگونه بودن کاخ سفید است.

در اين كتاب نویسندگان کاخ سفید را به لحاظ تاریخی بررسی کرده‌اند و در همین راستا به «جان آدامز» نخستین ساکن کاخ سفید در سال 1800 اشاره کرده‌اند. 

آنها جریان آتش‌سوزی ایجاد شده توسط انگلیسی‌ها در طول جنگ سال 1814 را بررسی کرده و به چگونگی حفظ کاخ سفید در این جریان اشاره می‌کنند ولی کتاب به موضوع تغییرات کاخ سفید وفادار مانده و در باره جزييات مي‌نويسد: «توماس جفرسون ستون‌های کاخ سفید را به ساختمان آن اضافه کرد، «تدی روزولت» اثاثیه دوره ویکتوریا را که فکر می‌کرد به درد نخور شده از کاخ سفید بیرون ریخت و در طول دهه‌های 50-1940 که میلیون‌ها آمریکایی به سمت حومه شهر حرکت کردند، «هری ترومن» به ساختمان آن یک بالکن افزود و «آیزنهاور» هم در تراس طبق سوم محلی برای پختن غذا درست کرد.

نویسندگان معتقدند آن چیزی که امروز از آن به عنوان کاخ سفید یاد می‌شود در واقع خاص ایده‌های کندی درباره این است که یک رییس جمهور باید چطور زندگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها