سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
«این بیت خانه نیست» بررسی می‌شود

بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «انجمن شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (30 تیر) برگزار می‌شود و به شعرخوانی و بررسی مجموعه شعر «این بیت خانه نیست»، گزیده‌ای از شعر 15 شاعر زن معاصر، اختصاص دارد./

معصومه باغیان، مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مجموعه شعر «این بیت خانه نیست» گزیده‌ای از شعر 15 شاعر زن معاصر را در برمی‌‌گیرد که تاکنون از آنان کتابی منتشر نشده است. 

وی افزود: گردآوری این مجموعه بر عهده من بود و در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد. 

باغیان در ادامه توضیح داد: این نشست با حضور 15 شاعری که اشعار آنان در این کتاب گنجانده شده اند و دیگر اعضای فعال در این جلسات برگزار می‌شود. حاضران در این جلسه به شعرخوانی و بررسی سروده‌های این کتاب می‌پردازند. 

گزیده شعر «این بیت خانه نیست» چهار نمونه شعر از هر شاعر را شامل می‌شود. برخی از این شاعران در جایزه‌ها و جشنواره‌های شعر حضور داشته‌اند و جوایزی را کسب کرده‌اند. همچنین اغلب در جلسات انجمن شعر زنان تهران نیز حضور دارند.

لیلا رسولی، اعظم کمالی، آرزو خمسه‌کجوری، طاهره بشیر، مرضیه فراهتی، مرضیه رحمانی‌پناه، سمیه خدی‌تندگویان، راضیه ایمانی، ساره اسلام‌دوست، الهام لایقی، مینو صابری، زهره‌السادات طلوع‌حسینی، نفیسه سادات علوی‌نسب، لیلی افشاری و راضیه بابایی‌روندگان شاعرانی اند که در این مجموعه نمونه شعرهای آنان ارایه شده است.

این شاعران در رده سنی 26 تا 41 سال قرار دارند و در قالب‌های شعری مختلف به فعالیت مشغولند.

همچنین هوروش نوابی، ناهید یوسفی، لیلا کردبچه، آرزو خمسه، مریم افضلی، ساغر شفیعی، سیمین‌ وحیدی، مرضیه رحمانی و مهری محبی از اعضای فعال جلسات «انجمن شعر زنان تهران»هستند كه در نشست‌های ماهیانه انجمن به طور دایم حضور می‌یابند.

این جلسات، پنج‌شنبه آخر هر ماه در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت با حضور شاعران پیشکسوت، جوان و علاقه‌مندان به شعر برگزار می‌شود.

بیست و سومین نشست ماهانه «شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (30 تیر) از ساعت 16 تا 18 در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر(صبا)، کوچه صفا، شماره سه، واحد یک برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط