جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
«این بیت خانه نیست» منتشر شد

گزیده‌ای از شعر امروز زنان در دفتری با عنوان «این بیت خانه نیست» به کوشش معصومه باغیان در مجموعه «صدای تازه» موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این دفتر شعر دربرگیرنده گزیده اشعار 15 شاعر زن است که تاکنون از آنان کتابی منتشر نشده است.

از هر شاعر در این مجموعه چهار نمونه شعر آمده است. برخی از این شاعران در جایزه‌ها و جشنواره‌های شعر حضور داشته‌اند و جوایزی را کسب کرده‌اند. همچنین اغلب در جلسات انجمن شعر زنان تهران که پنج‌شنبه پایانی هر ماه در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت برگزار می‌شود نیز حضور دارند.

لیلا رسولی، اعظم کمالی، آرزو خمسه‌کجوری، طاهره بشیر، مرضیه فراهتی، مرضیه رحمانی‌پناه، سمیه خدی‌تندگویان، راضیه ایمانی، ساره اسلام‌دوست، الهام لایقی، مینو صابری، زهره‌السادات طلوع‌حسینی، نفیسه سادات علوی‌نسب، لیلی افشاری و راضیه بابایی‌روندگان شاعرانی اند که در این مجموعه نمونه شعرهای آنان ارائه شده اند.

این شاعران در رده سنی 26 تا 41 سال قرار دارند و در قالب‌های شعری مختلف به فعالیت مشغولند. معصومه باغیان گزینش و گردآوری این اشعار را بر عهده داشته است.

نمونه شعری از سروده‌های الهام لایقی:
«حوصله‌ام
با کلاغ‌ها رفته
بر بام تبریزی‌ها
که آزادند
از سقف‌های مه‌آلود
و فانوس‌های تاریک
ورق می‌زنم
تا انتهای علفزار
و چوپانی که گله را جمع می‌کند
ما کم شده‌ایم
این عکس نیمه‌کاره است»

معصومه باغیان متولد 1337 و مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «آواز پرندگان سنگین است» در سال 1386 توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد.

گزیده شعر «این بیت خانه نیست» در 100 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط