شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

رمان «پیرزن دوباره قانون شکنی می‌کند» توسط انتشارات آموت روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رمان «پیرزن دوباره قانون شکنی می‌کند» اثر «کترینا اینگلمن سوندبرگ» با ترجمه کیهان بهمنی توسط انتشارات آموت منتشر شد.

ماجرای این رمان درباره مارتا اندرسون و دوستانش است که علی‌رغم کهولت سن، پس از فرار از آسایشگاه سالمندان، همواره در پی ماجراجویی و لذت بردن از زندگی بوده‌اند، اکنون در پی هدف نهایی خود هستند؛ ساختن روستایی رویایی برای سالمندان.

پنج عضو باند بازنشستگان، در این اثر نیز بار دیگر با توسل به نقشه‌های مختلف سعی می‌کنند صندوق سرقت را که با هدف کمک به نیازمندان جامعه درست کرده‌اند بیشتر از قبل پُر کنند و برای این کار مجبور می‌شوند دست به سرقت‌هایی عظیم‌تر بزنند. این رمان نیز در راستای ادبیات معاصر اسکاندیناوی نگاهی هرچند طنز اما متفاوت به مقوله‌ی سالمندان در جوامع امروزی دارد که در اغلب مواقع به شدت دستخوش تبعیض سنی هستند. درونمایه این رمان طنز را نیز می‌توان همسو با آثار «یوناس یوناسون» و «فردریک بکمن» دانست.

کترینا اینگلمن سوندبرگِ سوئدی، در کشورش بیشتر به واسطه خلق رمان‌های عامه‌پسند تاریخی و طنزپردازی مشهور است. این نویسنده تاکنون بیش از ۲۰ اثر داستانی را نوشته است. اما مشهورترین اثر او «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» (۲۰۱۲)، سبب شهرت نویسنده در سطحی جهانی شد و این اثر در مدتی کوتاه به ده‌ها زبان ترجمه شد.

موفقیت این کتاب سبب شد نویسنده رمان «پیرزن دوباره شانس می‌آورد» (۲۰۱۴) را منتشر کند. استقبال خوانندگان از جلد دوم بار دیگر سوندبرگ را واداشت تا سومین قسمت این رمان را در سال ۲۰۱۷ با عنوان «پیرزن دوباره قانون‌شکنی می‌کند»، بنویسد. پیش از این دو کتاب ابتدایی از این مجموعه توسط انتشارات آموت ترجمه و منتشر شده است.

کترینا اینگلمن سوندبرگ، زاده سال 1948، نویسنده‌ای سوئدی است. کتاب‌های او به فروش بیش از سیصدهزار نسخه‌ای در سوئد دست یافته‌اند و به چندین زبان ترجمه شده‌اند. اینگلمن سوندبرگ قبل از نویسندگی، به عنوان یک باستان شناس دریایی کار می‌کرد.

چاپ اول رمان در قطع رقعی در ۵۷۶ صفحه با قیمت ۷۷ هزار تومان توسط انتشارات آموت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها