شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
«روزهای بی‌چتر» به کتاب‌فروشی‌ها آمد

نخستین دفتر شعر لیلا نظمی با عنوان «روزهای بی‌چتر» توسط انتشارات یاس‌نبی منتشر و راهی بازار کتاب شد. شعرهای این دفتر در قالب نو سروده شده‌اند._

نظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این دفتر شعر گفت: این مجموعه گزیده‌ای از اشعار من را که طی سال‌های 1375 تا 1389 سروده شده‌اند دربرمی‌گیرد. 47 قطعه شعر در این دفتر گنجانده شده است که اغلب در قالب سپید هستند؛ البته چند چارپاره و یک غزل نیز در میان این سروده‌ها دیده می‌شود.

وی درباره موضوع شعرهایش افزود: در شعرهای نخست این کتاب موضوع و مضمون اغلب سروده‌ها عاطفی است. اما در شعرهای پایانی کتاب، بیشتر موضوعات اجتماعی و شاید تاحدودی نقد اجتماعی دیده می‌شود.

نظمی در ادامه توضیح داد: هیچ‌گاه تصمیم جدی برای چاپ شعرهایم نداشته‌ و در کارگاه‌ها یا نشست‌های شعری حضور نیافته‌ام. شعرهای این مجموعه در حقیقت دل‌نوشته‌های من هستند و پیش‌تر تنها برخی از آن‌ها را برای دوستان نزدیکم که تخصصی در حوزه شعر نداشته‌اند خوانده‌ام.

«نسبت»، «باران»، «ولگرد»، «تفال»، «افسانه»، «بشارت»، «قرن او»، «دیوانه»، «در بام‌های برفی»، «اسارت»، «چراغ»، «نجوا»، «اقاقی»، «جاری»، «آینه» «نیمه تاریک»، «پل» و «جنون آبی» عنوان برخی شعرهای این مجموعه هستند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «فراموشگاه»:
«خودم را بازخواندم
از سیاهی خاموش
از امتداد فراموشگاه فصول
و نگاه کردم
به تمام قد زندگیم
تو کجا بودی؟
پرسیدم «میان اوراق پوچ سروده‌ها» او گفت
ترسیدم از این همه یاس
که در دیدگان مغلوبش می‌فروخت
بازپس گرفتم زندگانیم را
که با سماجت در دست‌هایش فشرده بود
و گفتم
بازگرد به همان سیاهی خاموش»

لیلا نظمی متولد سال 1358 است. نخستین دفتر شعر او با عنوان «روزهای بی‌چتر» در شمارگان هزار نسخه، 120 صفحه و قیمت 2200 تومان توسط انتشارات یاس‌نبی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط