یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
كتابي درباره قوانين مسابقات شمشيربازي

كتاب «قوانين مسابقات شمشير بازي/ كتاب اول. قوانين فني» اثر فدراسيون بين‌المللي شمشيربازي با ترجمه رضا پيكرآرا به زودي راهي بازار نشر خواهد شد. اين كتاب به ارايه بايدها و نبايدهاي موجود در مسابقات شمشيربازي مي‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، قوانين، مجموعه‌اي از بايدها و نبايدهاست كه شيوه رفتار در جامعه انساني را تعيين مي‌كند كه اگر اين بايدها و نبايدها در هم بريزند و مرزها و حدهاي تعيين شده در قوانين رعايت نشوند، جامعه نيز به اهداف خود نخواهد رسيد. جامعه شمشيربازي نيز براي ايجاد نظم، امنيت، رشد، پيشرفت و دستيابي به اهداف خود، قوانيني را وضع كرده كه اين قوانين در كتاب «قوانين مسابقات شمشير بازي/ كتاب اول. قوانين فني» در چهار بخش به صورت جداگانه ارايه شده است.

«قوانين فني مسابقات»، «قوانين سازماندهي مسابقات»، «قوانين وسايل و تجهيزات مسابقات» و «قوانين تبليغاتي مسابقات» عناوين چهار بخش اصلي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

اين اثر ترجمه كامل «كتاب اول. قوانين فني» است كه مخاطب در ابتداي اين كتاب با اهداف مترجم آشنا مي‌شود.

رضا پيكرآرا هدف از ترجمه اين كتاب را دستيابي سهل و آسان تمام علاقه‌مندان، مربيان، ورزشكاران و دست‌اندركاران ورزش شمشيربازي به مرجع و منبعي كامل و جامع از قوانين فني مسابقات مي‌داند تا افرادي كه آشنايي كافي با زبان‌هايي مانند فرانسه يا انگليسي را ندارند، بتوانند به سهولت به اصل منبع قوانين شمشيربازي دسترسي يابند.

كمك به جامعه داوري و افرادي كه در آينده قصد ورود به حرفه داوري و قضاوت در كشور به ويژه در سطوح بالاتر و بين‌المللي را دارند نيز از ديگر اهداف پيكرآرا از ترجمه اين اثر است.

پيكرآرا در بخشي از اين اثر عنوان مي‌كند كه با توجه به برگزاري آزمون‌هاي داوري به زبان انگليسي، تلاش كردم تا مجموعه‌اي را فراهم كنم تا داوران شمشيربازي با در كنار هم بودن متن اصلي و ترجمه آن، خود را براي شركت و موفقيت هرچه بيشتر در اين آزمون‌ها آماده و با اصطلاحات فني و تخصصي اين رشته در سطح بين‌المللي آشنايي بيشتر و كامل‌تري پيدا كنند و در قضاوت‌هاي خود در مقاطع مختلف، با علم و آگاهي و قدرت بيشتري حاضر شوند.

مخاطب با مطالعه اين كتاب با منبعي معتبر براي حل اختلافات و برداشت‌هاي گوناگون از قوانين شمشيربازي، هم در حين برگزاري مسابقات و هم در خارج از آن آشنا مي‌شود.

 مترجم اين اثر درصدد است تا با ترجمه بدون تفسير و تغيير در اصل قانون و در كنار هم قرار دادن متون ترجمه شده در كنار منبع اصلي، مشكلات و سوالات ايجاد شده را تا حد بسياري حل كند و در صورت عدم رفع اختلافات از سوي مخاطبان، در حين خواندن متن فارسي به راحتي و سهولت بتوان به اصل متن قانون كه به زبان انگليسي نيز موجود است، دسترسي داشته باشد.

چاپ نخست كتاب «قوانين مسابقات شمشير بازي/ كتاب اول. قوانين فني» در شمارگان 500 نسخه، 128 صفحه و بهاي 50 هزار ريال از سوي انتشارات ورزش به زودي راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط