شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۷
انتشار خاطرات اولين سخنگوي زن در تاريخ كنگره آمريكا

با گسترش تب خاطره‌نويسي در بين سياستمداران آمريكايي، پس از انتشار كتاب‌هاي «هيلاري» و «بيل كلينتون»، «جيمي كارتر»، «باراك اوباما»، و بسياري ديگر، اين بار نوبت به «نانسي پلوسي» سخنگوي كنگره آمريكا رسيده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، «پلوسي» از نمايندگان دموكرات مجلس سناي آمريكا قرار است خاطرات خود را در تابستان سال 2008 با كمك انتشارات «دابل‌دي برادوي» منتشر كند. به نظر مي‌رسد نوشتن خاطرات به يكي از شيوه‌هاي سياستمداران آمريكايي براي كسب محبوبيت تبديل شده است. 

«دابل‌دي» كه از زير مجموعه‌هاي انتشارات «رندوم هاوس» به شمار مي‌رود در بيانيه‌اي كه پنج‌شنبه در اين باره منتشر كرد به نقل از «پلوسي» نوشت: «از خانه پدري‌ام در بالتيمور تا نمايندگي سان فرانسيسكو در كنگره آمريكا زندگي من در دو چيز خلاصه مي‌شود: خدمت به خانوده‌ام و خدمت به اجتماع. من اين كتاب را براي نوه‌هايم منتشر مي‌كنم تا از سرنوشت من و زنان آمريكايي و سهم آن‌ها در تحولات اين كشور آگاه شوند.» 

به نوشته انتشارات «دابل‌دي» اين كتاب كه هنوز عنواني براي آن تعيين نشده قرار است با همكاري شخص ثالثي به رشته تحرير درآيد. اين شخص نيز هنوز تعيين نشده است. 

به گفته مدير برنامه‌هاي «پلوسي»، او هنوز قرار دادي با «دابل‌دي» امضا نكرده و به همين خاطر ميزان درآمد سخنگوي كنگره آمريكا از نگارش اين كتاب مشخص نيست. به گفته مدير برنامه‌هاي او، قرار داد «پلوسي» پيش از امضا بايد به تاييد كميته اخلاقي كنگره آمريكا برسد. 

«پلوسي» 67 ساله در سال 1987 وارد كنگره آمريكا شد و در ماه ژانويه سال گذشته ميلادي پس از اين كه دموكرات‌ها قدرت را در كنگره به دست گرفتند به عنوان اولين سخنگوي زن در تاريخ كنگره ايالات متحده برگزيده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها