پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
اتوبوس کتابخوانی در شاهرود راه اندازی می‌شود

شاهرود- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود از راه اندازی اتوبوس کتابخوانی در این شهرستان با همکاری شهرداری شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، سید ابراهیم موسوی ظهر پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهرود به میزبانی فرمانداری، از اجرای طرح های ویژه کتابخوانی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و ابراز کرد: در این سال تلاش می شود تا کتاب را بین مردم بیاوریم.

وی با بیان اینکه در همین راستا اتوبوس سیار کتابخوانی در شاهرود راه اندازی می شود، افزود: این طرح با همکاری شهرداری شاهرود اجرا و هدف آن ترویج مطالعه و ایجاد موجی از کتابخوانی در جامعه است.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شاهرود بیان کرد: هزینه‌های مرتبط با تغییر کاربری اتوبوس شرکت واحد برای تشکیل کتابخانه سیار توسط شهرداری شاهرود تقبل و تامین شده است.

موسوی در ادامه تسریع ساخت کتابخانه‌های خیرساز در شهرستان شاهرود را از دیگر مسائلی دانست که از سوی انجمن کتابخانه های عمومی در دست پیگیری و اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این اقدامات و برنامه ریزی ها ترویج مطالعه و کتابخوانی است، تاکید کرد: ترغیب و انگیزه بخشی به نویسندگان بومی این شهرستان در زمره دیگر اقداماتی است که پیگیری می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود بیان کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته در سال گذشته سبب شد تا بیشترین تجلیل و خرید کتاب از نویسندگان بومی شاهرود رقم بخورد که جای تقدیر دارد.

موسوی با بیان اینکه شاهرود ظرفیت های عظیمی در بخش کتاب و کتابخوانی دارد، گفت: ۶۵ درصد از رتبه‌های برتر کتابخوانی جشنواره ملی رضوی استان سمنان متعلق به شهرستان شاهرود بود و این نشان دهنده میزان علاقه مردم این شهرستان به کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها