یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
«پژواک چینه‌ها» به گوش رسید

فارس- «پژواک چینه‌ها» عنوان تازه‌ترین مجموعه داستان کوتاه است که داوود صیادی، نویسنده شیرازی به رشته تحریر درآورده و از سوی نشر «چهره مهر» اسفندماه ۱۴۰۲ به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، داوود صیادی، متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۶۴ در شیراز، ۱۰ سال نخست زندگی خود را به‌دلیل اشتغال پدر به کشاورزی و آموزگاری مادر، در یکی از روستاهای استان یزد از توابع شهرستان ابرکوه گذراند. سال ۱۳۷۴ به همراه خانواده به شیراز بازگشت و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته نقاشی در این شهر ادامه داد. سپس برای ادامه تحصیل به یزد رفته و در دانشگاه سراسری هنر مشغول به فراگیری هنرهای تجسمی شد و در آن رشته فارغ التحصیل شد.

پس از آن به شیراز بازگشت، کانونی فرهنگی-تبلیغاتی تأسیس کرد و به حرفه طراحی مشغول گشت. با گذشت چند سال، به‌دلیل ابتلا به بیماری، به‌تدریج تمام بینایی خود را از دست داد و ادامه کار طراحی و نقاشی برایش ناممکن شد. او در سال ۱۳۹۵ اقدام به راه اندازی اولین سالن تئاتر بخش خصوصی شیراز کرد و یک سال پس از آن، کاربری سینما و نگارخانه را نیز به آن افزود که سرانجام، کار این مجموعه با همه‌گیری ویروس کرونا به تعطیلی ختم شد. بااین‌همه، قرنطینه را فرصتی مغتنم برای نوشتن که علاقه همیشگیش بود یافت و دست به قلم داستان‌نویسی برد.

کتاب پژواک چینه‌ها مجموعه ای از چهار داستان کوتاه است که در ۵۸ صفحه به قلم داوود صیادی به رشته تحریر درآمده و توسط نشر چهره مهر به چاپ رسیده است. این داستان ها در دهه هفتاد خورشیدی واقع می شود و از نگاه کودکی ده یازده ساله روایت و توصیف شده اما موضوعات غالباً رویدادهایی را در بر می گیرد که بیشتر نمایانگر زیست مردم روستا و اتفاقاتی است که عواطف را درگیر تلخی و شیرینی رویدادها می کند.

«پژواک چینه‌ها» به گوش رسید

نویسنده کودکی خود را در همین فضای روستایی گذرانده و از نزدیک شاهد ماجراها و رویدادهایی بوده که گاه نتیجه این تجربیات زیسته در متن کتاب منعکس شده است. داستان های این مجموعه در ابتدا ۶ داستان بود که بعد از بازنگری به چهار داستان تقلیل یافت.

نویسنده این کتاب در این مورد به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، می گوید: تغییراتی که از طرف کارشناس مربوطه تقاضا و شرط چاپ کتاب قرار داده شده بود به اندازه ای زیاد آن دو داستان را دگرگون می کرد که موضوعیت و جذابیت داستان ها فدای صدور مجوز می شد در نتیجه تصمیم گرفتم آن دو داستان را دست نخورده حذف کنم و چاپ آنها را به زمان و مکان مناسب موکول نمایم.

به گفته صیادی، تصاویر استفاده شده برای طراحی جلد مربوط به همان روستایی است که داستان های کتاب در آن واقع می شود.

به گزارش ایبنا؛ چاپ اول کتاب پژواک چینه ها اسفندماه ۱۴۰۲ در ۵۸ صفحه با یکصد شمارگان به بازار نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها