شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
«الفبای کلمات»  در گتوند مجوز گرفت

خوزستان -رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند از صدور مجوز اولین انتشارات با عنوان «الفبای کلمات» در شهرستان گتوند خبر داد.

حمید بهداروندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: اولین مجوز انتشارات با عنوان الفبای کلمات به مدیر مسئولی اصغر رضای گماری توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، در این شهرستان صادر شد.

بهداروندی با بیان اینکه شهرستان گتوند از ظرفیت بالای ادبی برخوردار است، اظهار کرد: باتوجه به نیاز شهرستان گتوند به تاسیس انتشارات و رفاه حال نویسندگان و اهالی فرهنگ برای چاپ آثار خود اولین مجوز انتشارات درسطح شهرستان گتوند به صورت رسمی آغاز به کارکرد.

وی با تشریح اینکه فرهنگ زمینه‌ساز پیشرفت هر جامعه است، تصریح کرد: کتاب وکتابخوانی موجب رشدجوامع بشری شده و اساس آن چاپ کتاب نیز، باعث ترغیب هنرمندان و نویسندگان به خلق آثار جدید می‌شود.

وی ادامه داد: تأسیس این انتشارات در شهرستان گتوند، که زاد بوم شاعر فرهیخته‌ای همچون قیصر امین‌پور است، می‌تواند نقطه اتصال و تقویت جریان ادبی و تربیت نسل قیصرها در گتوند شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند گفت: در این شهرستان نویسندگان فعالی وجود دارد که برای چاپ آثارخود پیش از این باید مسافتی را برای ارتباط با مراکز انتشارات درشهرهای دیگر طی می‌کردند، اما با راه‌اندازی این انتشارات مشکلات نویسندگان مرتفع می‌شود.

بهداروندی یادآور شد: اصغر رضایی گماری مدیرمسئول این انتشارات از نویسندگان و شعرای مطرح شهرستان گتوند است که تاکنون آثار متعددی از این نویسنده در جشنواره‌های مختلف شعر حائز رتبه شده است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها