چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۶ هزار تُن کاغذ چاپ و تحریر تولید شد

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، گفت، قول دادم تولید تحریر را از ۵ هزار تن به ۴۰ هزارتن برسانم و امروز با افتخار عرض می‌کنم امسال بیش از ۴۶ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر تولید کردیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امید نیک‌نژاد با اشاره به اقدامات مجموعه چوب و کاغذ مازندران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال دو دغدغه و تاکید داشتند؛ یک کیفیت کاغذ و میزان تولید و دوم قیمت آن.

وی افزود: با رعایت این دغدغه‌ها که برای ما تکلیف بود امسال بالاترین میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر را در همه سال‌های پس از انقلاب داشتیم و کیفیت نیز به اذعان همه کارشناسان رشد چشمگیری داشته است.

نیک‌نژاد با بیان اینکه در بحث قیمت تا توانستیم با وجود کشش بازار با حداقل قیمت و سود کاغذ روانه بازار شد، گفت: با حمایت دولت و کارگروه کاغذ کشور بحث مطالبات ما از منابع طبیعی در بحث ۳۰۳ هزار متر مکعب چوب‌آلات مصوبه شده و در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با این اتفاق مبارک، سال آینده تامین مواد اولیه از زراعت چوب سراسر کشور و بهره‌برداری از درختان شکسته افتاده، روند صعودی و مثبت خواهد داشت.

نیک نژاد از کاهش سهمیه برق و قطع گاز به‌عنوان مهمترین عامل محدودکننده تولید نام برد و ادامه داد: برخی سعی دارند بحث خودکفایی کاغذ در کشور که تاکید رهبری و برنامه دولت سیزدهم است را با بیان مطالب نادرست و فرعی به حاشیه بکشانند، درحالی که آقا به صراحت فرمودند که سال‌ها دغدغه تولید کاغذ داخلی مورد تاکید بود ولی همت نکردند.

وی با بیان اینکه سرباز خط تولیدیم، گفت: حال که همت بنده و همکارانم با مساعدت دولت به این موضوع است، نمی‌گذاریم حاشیه‌ها انگیزه تولید را از ما بگیرد، وقتی به اینجا آمدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادم تولید تحریر را از ۵ هزار تن به ۴۰ هزارتن برسانم و امروز با افتخار عرض می‌کنم امسال بیش از ۴۶ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر تولید کردیم و اگر در این راه آبرویی هم قرار بود بگذاریم حتماً برای سربلندی ایران عزیز خواهیم گذاشت اما این راه پر افتخار قابل بازگشت به عقب نیست.

وی با بیان اینکه ریالی معوقات پرسنلی و حقوق و تعدیل نیرو در دوسال و نیم گذشته نداشیم، عنوان کرد: از حمایت‌های مجموعه دولت خصوصاً وزرای ارشاد و اقتصاد و دستورات و پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور و استاندار مازندران در زمینه حمایت از این صنعت مادر صمیمانه تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها