پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
ارتباط سینما و فلسفه در «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» بررسی می‌شود

کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» نوشتهٔ آلن بدیو، اسلاوی ژیژک و ترجمهٔ رضا رنگی آبادی و مازیار نیستانی با تعداد صفحات ۱۹۲ در نوبت اول با قیمت ۱۹۰ هزار تومان از انتشارات نیماژ منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» نوشتهٔ آلن بدیو، اسلاوی ژیژک و ترجمهٔ رضا رنگی آبادی و مازیار نیستانی با تعداد صفحات ۱۹۲ در نوبت اول با قیمت ۱۹۰ هزار تومان از انتشارات نیماژ منتشر و وارد بازار کتاب شد.

کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» فلسفه و سیاست را از هم متمایز می‌کند و به بیانی می‌توان گفت: هدف سیاست در این کتاب تغییر وضعیت‌های گروهی است، درحالی‌که هدف فلسفه به دنبال مسائل جدید برای همگان می‌باشد.

آلن بدیو، اسلاوی ژیژک به‌عنوان نویسندهٔ این کتاب علاوه بر توضیحی کامل پیرامون اصل فلسفه به خط و ربط‌ها و دوری و نزدیکی‌های تفکر فلسفی‌شان با جهان معاصر می‌پردازند.

آلن بدیو در بخشی از این کتاب می‌گوید: فیلسوف کسی نیست که هر شب در باب اتفاقات پیرامون اظهارنظر کند، بلکه باید و الزاماً در پیرامون مسائل خود بنیاد بی اندیشد و صحبت کند و فلسفه را به‌نوعی ابداع کند و مسائل نو را خلق کند.

کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» باتوجه‌به حجم کمی که دارد؛ اما کتابی است باکیفیت و مهم، چرا که نه‌تنها حقیقت در فلسفه را آشکار می‌کند؛ بلکه رابطهٔ فلسفه و هنر و رابطه‌هایی که حقایق هنر را فعال می‌کندهم خواهیم فهمید. همچنین نویسنده در این کتاب با ارائه هشت تز می‌گوید: «آنچه در قالب این هشت تز به شما ارائه می‌دهم در واقع خلاصه‌ای از فلسفهٔ من است».

بنابراین می‌توان گفت کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» علاوه بر فصول تخصصی فلسفی و نظری به بخش‌های فنی و پیچیده‌ای پرداخته است که شامل همان هشت تز آلن بدیو می‌شود. این بخش‌ها به همراه هشت تز ترجمهٔ چالش برانگیزی دارد به‌خصوص که الن بدیو در بسیاری از موارد با ارجاع به مسائل ریاضی بحث می‌کند. در واقع می‌توان چنین گفت که آلن بدیو، اسلاوی ژیژک فلسفه، ریاضی و سینما را درهم‌آمیخته‌اند.

آلن بدیو نه‌تنها به این کتاب در حوزه فلسفه پرداخته است؛ بلکه در مقوله‌های مختلف هنری، نگارش نمایشنامه و تئاتر به ارتباط هنر و فلسفه پرداخته است و «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» در اوج این مبحث قرار گرفته است و به عقیدهٔ او رابطهٔ فلسفه باهنر، همانند رابطه‌اش با دیگر رویه‌های حقیقت، محدود می‌شود به نشان‌دادن حقیقت همان‌گونه که هست.

کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» برای علاقه‌مندان به فلسفهٔ سینما با گرایش‌های سینما و تئاتر همچنین گرایش فلسفه مورد استقبال قرار خواهد گرفت. این کتاب با حجم کم توانسته است مخاطبان بسیاری را در زمینه سینما و فلسفه به‌صورت تخصصی جذب و به‌عنوان بهترین‌های فلسفه، سینما و نازیبایی شناسی در فلسفهٔ هنر محسوب شود.

کتاب «راهنمای نازیبایی شناسی؛ فلسفه و هنر در عصر حاضر» نوشتهٔ آلن بدیو، اسلاوی ژیژک و ترجمهٔ رضا رنگی آبادی و مازیار نیستانی با ۱۹۲ صفحه در نوبت اول زمستان ۱۴۰۲ به قیمت ۱۹۰ هزار تومان از انتشارات نیماژ منتشر و در بازار کتاب به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها