سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
اهالی کتاب و قلم از حال و هوای انتخابات چه می‌گویند؟

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. اهالی کتاب نیز همراه با مشارکت مردم در این از حال و هوای انتخابات گفتند.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): این روزها کشورمان حال و هوای انتخاباتی دارد و در طول چند روز آینده به اوج خود خواهد رسید و در آستانه بهار، حال و هوای بهار سیاسی به ایران بخشیده است. شاید این پرسش به ذهن ایرانیان و به ویژه نسل جدید برسد که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ و رأی هر یک از ما در انتخابات چه تاثیری برجای خواهد گذاشت؟

انتخابات، موضوعی است که این روزها بحث بر سر آن به نقل و نبات محافل گوناگون از دورهمی‌های خانوادگی گرفته تا محافل متعدد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و … تبدیل شده است، یکی از عملکرد برخی مسئولان گله دارد، آن دیگری در دام رسانه‌های معاند افتاده و بر طبل ناامیدی می‌کوبد و کمی آن سوتر نیز یکی با آب و تاب و با امید به آینده از دستاوردهای نظام و انقلاب می‌گوید؛ دستاوردهایی که به پای تک تک آن خون عزیزان و نورچشمان این میهن اسلامی جاری شده است.

انتخابات در میان اهالی قلم نیز حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفته و هر کدام به گونه‌ای به اهمیت انتخابات و شرکت در آن اشاره کرده‌اند. در ادامه به تنی چند از سخنان اهالی قلم که در فضای مجازی منتشر شده، پرداخته‌ایم:

محمدرضا سرشار؛ پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان ایران:

آرزوی جهان عرب داشتن انتخاباتی شبیه ایران است. مجری سرشناس و ضد ایرانی الجزیره فیصل: القاسم ما در جهان عرب انتخاباتی نظیر آمریکا و انگلیس نمیخواهیم بلکه انتخاباتی شبیه ایران می‌خواهیم؛ چه موافق این کشور باشیم چه مخالف؛ این کشور دارای انتخابات و جناح‌های سیاسی فعال است.

میثم نیلی؛ مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی:

#مادران شهدا فرزند رعنا دادند

#شهدا جان شیرین و خون سرخ دادند #جانبازان، جسم و جوانی دادند.

پس خیلی هنری نیست اگر هر دوسال یکبار برای خدا روی کاغذی به اصلح رای می‌دهیم:

امروز مهم دعوت موثر ما به رای دادن است ولو یک نفر اضافه شود؛ #وظیفه اینست #به_اضافه_یک

مهدی سلیمانی؛ عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی:

از مهم ترین معیارهای یک نماینده تراز انقلابی در مجلس آمادگی برای هزینه کردن مال آبرو و حتی جانش در راه اهداف انقلاب است. نماینده‌ای که فکر می‌کند جان دادن برای انقلاب و مردم فقط کار سلیمانی‌ها و قاآنی‌هاست قدر جایگاه و موقعیتی که در آن است را نخواهد دانست. #انتخابات_مجلس

محسن عباسی ولدی، پرفروش‌ترین نویسنده نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲:

توحید و شرک در میانه میدان #انتخابات انتخابات عرصه آزمون توحید ماست. مراقب باشیم مشرک نشویم فعالیت انتخاباتی عارفانه را تجربه کنیم. #مشارکت_حداکثری

مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر سیاسی-اجتماعی:

با تعهد با عشق با ایمان و با جان و دل به میدان انتخابات» می‌آییم. هیچ وسوسه و تردیدی نمی‌تواند «عزم» ما را متزلزل سازد انقلاب اسلامی تحفه ی الهی» و نظام جمهوری اسلامی، حرم قدسی است. شهیدان در آن سو، چشم به این امانت دارند که به ما سپرده.اند این رأی باطن ملکوتی دارد. همه را فرابخوانیم.

سید محمد حسین راجی؛ نویسنده کتاب «صعود چهل ساله و مدیراندیشکده راهبردی سعداء:

رونوشت خطاب به #کاندیداها

اغلب #نمایندگان برای خدمت به مردم آماده اند. فلسفه وجود بنده و امثال بنده و دیگر مسؤولان خدمت است ما #نوکر و خدمتگزار مردم هستیم #اعتبار و آبروی ما به این است اسلام اینرا برای ما معین کرده است. ما حقی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ماحق دارند

رهبر حکیم انقلاب در ۱۵/‏۱۱/‏۸۲‬

باید به این نکته اشاره کرد که حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب همواره مشکل‌گشا بوده است تا جایی که هر جا سدی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد شده مشارکت مردم همه سدها را شکسته است؛ مشارکتی که نشان از فهم بالا و بصیرت سیاسی و اجتماعی مردم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها