دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
ذکایی: ایبنا با حفظ وظیفه تخصصی خود در دام افراط نیفتاده است

مدیر شرکت دانش بنیان حوزه چاپ معتقد است؛ ایبنا یک رسانه تخصصی معتدل است و سعی می‌کند در عین حال که رسالت و وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهد در دام افراطی‌گری نیفتد و این موضوع، مسئله مهمی است.

جلال ذکایی، مدیر شرکت دانش بنیان «نوین صنعت تفکر زرین» در حاشیه حضور در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اثرگذاری این رسانه در حوزه چاپ، گفت: ایبنا یک رسانه تخصصی معتدل است و سعی می‌کند در عین حال که رسالت و وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهد در دام افراطی‌گری نیفتد و این موضوع، مسئله مهمی است.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه‌های تخصصی ادامه داد: متاسفانه رسانه‌ها بعد از اینکه وارد حوزه تخصصی می‌شوند، بعضاً آسیب‌هایی متوجه آن‌هاست و درگیر ماجراهایی می‌شوند که خیلی به حوزه کاریشان کمکی نمی‌کند، اما ایبنا سعی کرده این موضوع را در نظر داشته باشد و ارتباط خود را با همه طرفین حوزه چاپ و نشر حفظ کند.

ذکایی با بیان اینکه ایبنا در حوزه تخصصی چاپ رسالت خود را انجام داده است، افزود: البته گرایش ایبنا در حوزه چاپ بنا به ماهیت این رسانه، بیشتر به حوزه نشر است و چاپ را از منظر نشر بررسی می‌کند، اما خوشبختانه فقط به این اکتفا نکرده و همه حوزه‌های مرتبط را نیز پوشش داده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های خبرگزاری تخصصی کتاب ایران بیان کرد: در این میان فکر می‌کنم که هنوز هم ظرفیت‌های درخور توجهی در این حوزه وجود دارد و ایبنا می‌تواند رویدادهای صنعت چاپ، در حوزه پوشش اخبار چاپ و نشر بین‌المللی هم منعکس کند.

به‌گفته ذکایی، امروز که رسانه‌ها به سمت دیجیتال و فضای وب رفته‌اند و رسانه‌های مکتوب در محاق قرار گرفته‌اند، این ظرفیت در فضای مجازی و وب به خوبی وجود دارد تا بتوانند این ارتباط را تقویت و دنیای خارج از ایران را برای مخاطبان تشریح کنند.

وی همچنین بر لزوم حضور تیم خبری ایبنا در رویدادهای بین‌المللی حوزه چاپ و نشر تاکید کرد و افزود: معمولاً در نمایشگاه‌ها اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و گاهی فرایندهای یکی‌دو ساله در رویدادهای مهمی مثل «دروپا» که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود یا سایر نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود. تیم خبری ایبنا می‌تواند در نمایشگاه‌های تخصصی منطقه‌ای چاپ در ترکیه و دبی نیز حضور مستمر و پررنگی داشته باشد و فقط به صنعت چاپ داخل کشور بسنده نکند و پا را فراتر بگذارد.

به گزارش ایبنا؛ بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» تا ۲ اسفندماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها