یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
ارتقای تعامل ناشران ایران و عربستان در نمایشگاه‌های کتاب

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ما به نمایندگی از مجموعه نمایشگاه کتاب تهران از ناشران عربستانی و نمایشگاه کتاب ریاض دعوت کردیم که در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کنند و دوستان عربستانی نیز تاکید کردند که شرایط حضور ناشران ایرانی را در نمایشگاه آتی ریاض که در سپتامبر برگزار می‌شود فراهم خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه ضمن بازدید از غرفه عربستان در نمایشگاه کتاب دهلی با مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

رمضانی درباره این دیدار به خبرنگار ایبنا گفت: امروز در مجموعه نمایشگاه کتاب هند با مسئولان نمایشگاه کتاب ریاض ملاقاتی داشتیم که در آن طرفین بر تعامل بیشتر میان ناشران و نمایشگاه‌های دو کشور تاکید داشتند.

وی افزود: پیش از این نیز در مجموعه نمایشگاه کتاب پکن یک‌بار دیگر با ناشران و مسئولان نمایشگاه کتاب ریاض گفت‌وگوهایی انجام شده بود که در نمایشگاه هند ادامه یافت.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو کشور ایران و عربستان، اظهار کرد: ما به نمایندگی از مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ناشران عربستانی و نمایشگاه کتاب ریاض دعوت کردیم که در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کنند و دوستان عربستانی نیز تاکید کردند که شرایط حضور ناشران ایرانی را در نمایشگاه آتی کتاب ریاض که در سپتامبر برگزار می‌شود فراهم خواهند کرد.

رمضانی ادامه داد: زبان عربی در کشور ما پر طرفدار است و عرضه آثار همسو با سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توسط ناشران عربستانی مورد استقبال قرار خواهد گرفت و البته هم ما نیز آثاری را تولید کرده‌ایم که می‌تواند مورد استقبال ناشران عرب زبان قرار بگیرد.

وی افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها در نمایشگاه‌های عربی مثل بغداد، دوحه، مسقط، بیروت قابل توجه بوده است و حضور در نمایشگاه کتاب ریاض می‌تواند تکمیل‌کننده باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان ضمن ابراز امیدواری برای برقراری تفاهم‌نامه‌های دوطرفه گفت: ما پیگیر حضور ایران در نمایشگاه‌های پر ظرفیت منطقه از جمله ریاض و قاهره هستیم که امیدواریم با این گفت‌وگوها این موضوع محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها