شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
عضویت کتابفروشی‌ها در صندوق اعتباری هنر/رشد ۱۰۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق

آذربایجان‌غربی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰ هزار نفر عضو صندوق هنر بودند که ۲۰ هزار نفر از این تعداد پالایش شد و در عوض ۴۲ هزار نفر اعم از کتابفروشی‌ها هم به تعداد اعضای صندوق افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، محمد مهدی اسماعیلی، ظهر شنبه، در جمع اصحاب هنر و رسانه آذربایجان‌غربی با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن آغاز یک تاریخ نو وجدید در کشور است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از جنس بعثت و نور است و مفتخریم که میراث‌دار این انقلاب هستیم.

وی افزود: آذربایجان‌غربی فضای همزیستی و همگرایانه دارد و استان مظهر وحدت ملی، زیست اقوام و ادیان است و بخشی از روایت غرور آفرین دفاع مقدس در این استان رخ داده است.

اسماعیلی ادامه داد: ۸۰ هزار نفر عضو صندوق هنر بودند که طی یک پالایش ۲۰ هزار نفر از این تعداد پالایش شدند و در عوض ۴۲ هزار نفر اعم از کتابفروشی ها هم به تعداد اعضای صندوق افزوده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم اصحاب قرانی هم به جمع اعضای صندوق هنر اضافه شدند و چند روز پیش ۱۲ هزار نفر به صورت رسمی در صندوق هنر وقران عضو شدند.

وی اضافه کرد: به دنبال تعریف یک بسته حمایتی برای اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت اعیاد بزرگی که در پیش رو داریم، هستیم و این بسته سراسری به زودی اعلام می‌شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: طبق بیانیه رسمی صادر شده همه کسانی که بالای ۵ هزار نفر دنبال کننده در پیچ یا کانال شخصی دارند، باید در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند تا هم مورد حمایت قرار گیرند و هم نظارت‌ها بر فضای مجازی افزایش یابد.

اسماعیلی اظهار کرد: در این استان اقوام و پیروان مذاهب و ادیان در یک فضای همزیستی و همگرایانه اعم از مسلمانان، ارامنه و اقوام کرد و ترک در کنار هم زیست می کنند و علاوه افتخار آفرینی برای ایران اسلامی بخشی از روایات پر افتخار دفاع مقدس در این استان به همت وحدت آنان رقم خورده است.

وی بیان کرد: به هر نقطه ای از این استان بنگرید مفتخر به یک عقبه فرهنگی و هنری و مجموعه ای از غرور انگیز برای ما ایرانی هاست از چالدران و خوی گرفته تا مهاباد و سایر شهرها.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار وحدت که سال گذشته با حضور رییس جمهور افتتاح شد، مایه فخر و غرور ماست و چنین مکان زیبایی را در کمتر جای کشور داریم.

باغ مفاخر در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

محمد صادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌هایی که در آذربایجان غربی وجود دارد این استان پتانسیل و توانایی برگزاری رویدادهای بزرگ ملی در حوزه فرهنگ و هنر را دارد.

عضویت کتابفروشی‌ها در صندوق اعتباری هنر/رشد ۱۰۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق

وی گفت: آذربایجان‌غربی مهد تمدن و تاریخ و پیشینه بوده و از قدیم نقطه اتصال شرق و غرب است و هزار و ۷۸۰ اثر تاریخی تا به امروز در استان شناسایی و ثبت ملی شده و همچنین ۵ اثر این استان ثبت جهانی شده که نشان از فرهنگ و تمدن دیرینه این استان است.

معتمدیان افزود: وجود ۱۰۰ کلیسا و ۳۰ هزار قلم اشیای تاریخی نمونه‌ای از تاریخ و فرهنگ آذربایجان‌غربی است.

آذربایجان‌غربی مهد فرهنگ و هنر است

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین اتحاد اقوام و ادیان است، گفت: این استان دیار غیرت و مردانگی و دیار همزیستی و سرزمین مدافعان میهن در شمال‌غرب کشور است.

عضویت کتابفروشی‌ها در صندوق اعتباری هنر/رشد ۱۰۰ درصدی بیمه‌شدگان صندوق

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: امیدواریم با مشارکت پرشور و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات فصل جدیدی از تعالی و توسعه کشور را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های اقتصادی، پوشش بیمه‌ای اهل فرهنگ و هنر و رسانه، ایجاد تشکل صنفی در جهت پیگیری مطالبات جامعه هنری از جمله درخواست‌های اهل هنر است که نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

به گزارش ایبنا؛ در این نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان به بیان مطالبات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها