پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
چرا تمام فیلم‌های باکیفیت اقتباسی در بخش «نگاه نو» است؟/ پیشنهاد بخش ویژه آثار «اقتباسی»

تهیه‌کننده فیلم «باغ کیانوش» تصریح کرد: من امیدوار بودم امسال همچون بخش ویژه انیمیشن، بخش ویژه‌ای هم مربوط به جایزه اقتباس تدارک دیده شود. ما در این جشنواره در کنار اقتباس کتاب، اقتباس‌های خوبی از وقایع تاریخی کشور داشتیم که امیدوارم بودم به آن‌ها بها داده شود ولی این اتفاق رخ نداد.

محمدجواد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره حضور این فیلم در بخش نگاه نو جشنواره گفت: من حقیقتاً نمی‌خواهم درگیر نزاع با دوستان برگزارکننده جشنواره شوم؛ اما این فیلم ما لایق حضور در بخش سودای سیمرغ بود. وقتی شما شعار می‌دهید، اولین کسی که باید به این شعارها بها بدهد تا هنرمندان تصمیم به تولید بگیرند، مدیران ارشد سینما هستند.

وی در ادامه گفت: مدیران می‌گویند سینمای کودک و نوجوان برای آن‌ها اهمیت دارد ولی تمام فیلم‌های کودک و نوجوان در بخش نگاه نو هستند. از طرفی مدیران می‌گویند که اقتباس و حمایت از کتاب برای ما مهم است ولی تمام فیلم‌های اقتباسی نیز در بخش نگاه نو است.

موحد عنوان کرد: من بسیار خوشحالم که در بخش نگاه نو هستم و به آن افتخار می‌کنم که در کنار این فیلم‌سازان جوان و آینده‌دار قرار گرفته‌ام؛ ولی زحمات افرادی که در این پروژه‌ها زحمت می‌کشند، نادیده گرفته می‌شود و این اتفاق بسیار ناپسند است.

تهیه‌کننده فیلم «باغ کیانوش» تصریح کرد: من امیدوار بودم امسال همچون بخش ویژه که برای انیمیشن تبیین شده، بخش ویژه‌ای هم مربوط به جایزه اقتباس تدارک دیده شود. ما در این جشنواره در کنار اقتباس کتاب، اقتباس‌های خوبی از وقایع تاریخی کشور داشتیم که امیدوارم بودم به آن‌ها بها داده شود ولی این اتفاق رخ نداد.

گفتنی است محمدجواد موحد امسال با فیلم اقتباسی «باغ کیانوش» در جشنواره حضور پیدا کرده است. این فیلم نیز همچون سه فیلم اقتباسی دیگر نظیر «شکار حلزون»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن» در بخش نگاه نو قرار دارد و از دریافت جوایز بخش‌های اصلی جشنواره محروم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها