دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
حضور ۲۴ کشور در کتاب  «بیمارستان منطقه جنگی نیست»

عباس ناصری کارتونیست خراسان شمالی گفت: ما در مدت چند روز ۵۱اثر از ۳۵هنرمند از ۲۴کشور را برای این نمایشگاه جمع آوری کردیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست» عصر امروز، دوم بهمن ماه با حضور سعید لشگری معاون راهبری امور استان های حوزه، محمد زرویی نصرابادی، مدیرهنرهای تجسمی حوزه، اکرم صدیقی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی و محمد شاهدی قایم مقام ملت دفاع از فلسطین در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا اکرم صدیقی رییس حوزه هنری خراسان شمالی در صحبت هایی گفت: بیمارستان منطقه جنگی نیست یک اصل در تمام دنیاست و وقتی به این راحتی بیمارستان ها را کوبیدند با بهانه های مختلف برای هنرمندان دغدغه خلق شد. عباس ناصری هنرمند کارتونیست خراسان شمالی هم دغدغه زیادی دراین رابطه داشتند و فراخوان به همت ایشان داده شد.

عباس ناصری کارتونیست و کاریکاتوریست خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: من سالهاست از تکرار فراری هستم، تا اینکه رذالت اسرائیلی ها نمایان شد و این سوژه نابی متاسفانه برای ما شد تا این کارها تولید شود. ما در مدت چند روزه ۵۱ اثر از ۳۵ هنرمند از ۲۴ کشور را جمع‌آوری کردیم.

ابطهی نیز در صحبت هایی گفت: داستان شهدای غزه و حماسه آن منقطع نیست در راستای جنگ های اخرالزمانی و ادامه دار است. مهم این است که ما در جهان با پدیده خیزش عدالت خواهی مواجهه هستیم و این جالب است که از هاروارد و پنسیلوانیا و … شروع شده و این اولین بار است که در دنیا مقاومت پیروز بوده و فقط چهار روز اسرائیل توانست مظلوم نمایی کند.

وی افزود: الحمدالله بلوغ رسانه ای و پیام رسانه ای در جبهه مقاومت اشکار شده است. فلسطینی ها از قدیم با کاریکاتور مانوس بودند و من انشاالله از دوستان حمایت می‌کنم چون دست من هم باز است تا این کار را از امریکا تا اروپا جهانی می‌کنیم و این کار آغازی بر یک کار بزرگتر شود و برای تعجیل ظهور اثرگذار شود.

زرویی نصرابادی نیز در صحبت هایی گفت: بعد هنری در این جنگ باید خیلی پررنگ باشد و اگر ما جبهه فرهنگی را بخواهیم با جنگ نظامی مقایسه کنیم، هنرمندان تجسمی پیش قراول هستند و در کوتاهترین زمان پاسخ های اثرگذار داشتند.رهبری هم تاکید دارند که از زبان هنر در این جنگ نرم استفاده شود.

وی اظهار داشت: همه آثار این نمایشگاه برای این کار خلق شده و نقطه قوتش این است که آثار فقط برای ایران نیست و این پیامی دارد که همه دنیا بدان بها می دهند و همه هنرمندان قلبشان جریحه دار شده است. دراین زمینه ارامش و تربیت و ترویج هم برنامه داریم سال اینده کارهایی در حوزه انجام دهیم.

کتاب بیمارستان منطقه جنگی نیست نیز در این رابطه آماده شده و برای هنرمندان کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.

سعید لشگری نیز در صحبت هایی گفت: گاه بخاطر خطاها و موضع گیری های برخی هنرمندان و فضای احساسی آنها باید از کنار آن گذشت اما در حادثه اخیر که یک آزمون شرف بود، این اتفاق نشان داد هنرمندی که وجدان انسانی خود را نشان داد و نقش آفرینی جدی کرد و هنرمند اینجا نقش خود را درست ایفا می کند. امروز میزبان هنرمندان این رویداد دراین نقطه تاریخی هستیم.

وی با اشاره به حمایت حوزه هنری از جریان هنر در کل کشور گفت: خوشحالم که امسال شاهد چند انتخاب ازین جنس ازسوی حوزه در کشور بودیم. امروز فراتهران در حوزه هنری به بار نشسته است.

صدیقی در بخش پرسش و پاسخ گفت: برنامه ریزی برای ارائه آثار در دیگر کشورها به زودی پس از نمایش در تهران اعلام خواهد شد.

عباس ناصری نیز گفت: کارها همه تولیدی است و هفتاد و دو ساعت طول کشید کارها جمع شد ولی چون زمان کمی داشتیم که زمان طلایی از دست نرود، وگرنه اگر زمان بیشتری داشتیم قطعاً بیشتر کشورها اثر می‌فرستادند.

وی در ادامه گفت: کارها همه رایگان و دلی تولید شد تا کسی نگوید که باز هزینه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها