دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
اهدای کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال به کتابخانه پژمان بختیاری شهرستان اردل

چهارمحال و بختیاری - خیّر حوزه کتاب ۸۰۰ میلیون ریال کتاب به کتابخانه عمومی پژمان بختیاری شهر دشتک استان چهارمحال و بختیاری اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اهدای کتاب یکی از امور پسندیده‌ای است که از تفکری صحیح نشأت می‌گیرد و راه اندیشه را روشن کرده و افراد زیادی را با دنیای دانایی و آگاهی آشنا می‌کند.

بنابراین می‌توان اهدای کتاب را اهدای آگاهی و دانش بی‌دریغ به مردم و جامعه تلقی کرد که باید در افق آن چشم‌اندازی روشن از ارتقای فرهنگ ادب، عرفان، هنر، علم و رشد و پیشرفت جامعه را تعریف کنیم.

بسیاری از اهداکنندگان کتاب، بخشی از عمرشان را با یار مهربان و تأمل در آموزه‌های ارزنده کتاب‌ها طی می‌کنند و عاشقان انتقال حال خوب دانایی و توانایی به جامعه هستند، از همین‌رو ارزش و اهمیت اهدای کتاب، برایشان کمتر از مطالعه و پویندگی نیست.

اما اهمیت بیشتر اهدای کتاب، زمانی مشهودتر می‌شود که این امر در مناطقی انجام شود که مردم دسترسی و توان کمتری برای خرید کتاب دارند، در مناطق دوردستی که شاید دانش‌آموز یا کودکی نیاز به کتاب درسی دارد و وسع مالی خانواده اجازه خرید به او نمی‌دهد.

اهداکنندگان کتاب، همچون رگها و مویرگ‌هایی هستند که فرهنگ و دانش را در جامعه گسترش داده و آن را حتی به دورترین نقاط هم انتقال می‌دهند.

البرز سلیمانی‌دشتکی، یکی از انتقال‌دهندگان نور و آگاهی است که در دهه هفتم زندگی خود به سر می‌برد و تاکنون کتاب‌های زیادی را به تنها کتابخانه عمومی شهر زادگاهش دشتک، اهدا کرده است و امسال نیز همچون سالهای گذشته منابع کمک درسی کتابخانه مذکور توسط این خیّر، غنی و بروزرسانی شده است.

اهدای کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال به کتابخانه پژمان بختیاری شهرستان اردل


زهرا خیری، مسئول کتابخانه عمومی پژمان بختیاری در این‌باره اظهار داشت: این خیر دوستدار کتاب در سال جاری ۳۷۵ عنوان کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال با موضوع کتاب‌های کمک‌درسی از کتب ابتدایی تا کنکور را به این کتابخانه اهدا کرده است تا کسانی که قدرت خرید کتاب کمک‌درسی ندارند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: کتب اهدایی این خیر بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و تصاویر و خبر استقبال دانش‌آموزان از منابع جدید اهدایی او را بسیار مسرور می‌کند و من نیز با اینکه تعداد کتاب‌ها زیاد است اما آنقدر برای ثبت کردنشان ذوق دارم که با تمام سرعت همه کتاب‌هایی را که اهدا کرده است ثبت می‌کنم و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهم.

وی ادامه داد: هر زمانی که نیاز به کتاب باشد و به وی اطلاع بدهم، سریعاً اقدام به تهیه و اهدای کتاب می‌کند چراکه اهدای علم و آگاهی برایش بسیار خوشایند است و به غیر از این‌گونه کمک‌ها، از لحاظ مالی هم به نویسنده‌های بومی برای نشر کتاب‌هایشان کمک می‌کند.

شهر دشتک از توابع شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری و در ۹۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد و با داشتن یک کتابخانه و ۱۹ هزار نسخه کتاب به دوستداران کتاب خدمات‌دهی می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها