به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست نقد و بررسی کتاب «پادکستینگ» عصر روز گذشته ۲۱ آذر ماه، در سالن گنجینۀ آثار مکتوب انتشارات سروش و با حضور اکبر حبیباللهی مدیرعامل انتشارات سروش، مهدی دادجو منتقد ادبی، مدیر بخش کتاب گویای شبکۀ رادیویی ایران صدا، معاونان و مدیران انتشارات سروش و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی و پژوهشگران و علاقهمندان به این حوزه در گنجینۀ کتاب انتشارات سروش برگزار شد.
در این نشست دادجو، در خصوص ویژگیهای پادکست به عنوان رسانهای نوظهور و این کتاب سخنانی بیان کردند.
وی در ابتدای صحبتهای خود، ضمن بیان این موضوع که کتاب ارائه شده از سوی سروش از ظاهری گیرا و جذاب برخوردار است، متن کتاب را نیز روان دانسته و آن را حاصل ترجمه و ویراستاری مناسب کتاب به شمار آورد.
دادجو کتاب را بسیار مفید و کاربردی دانستند و تصریح کرد: در این کتاب تاریخچۀ پیدایش پادکست و مزایای آن نسبت به سایر رسانههای موجود، در این کتاب بیان شده است. این کتاب مباحث این کتاب در خصوص چگونگی تهیۀ پادکست است و از آنجا که تخصص اصلی مولف کتاب در حوزۀ کسب و کارهای نوظهور است؛ در کتاب توضیحات مفید و کاربردی در زمینه مباحث فنی تولید پادکست و محیطهای میزبانی، بیان شده است و مخاطب را درباره چگونگی کسب درآمد راهنمایی میکند.
سپس سیدحامد نعمتاللهی مدیر ارتباطات و امور فرهنگی انتشارات، تاکید کرد: این کتاب برای افرادی که قصد آغاز به فعالیت در این عرصه را دارند؛ راهنمایی کاربردی است.
در پایان این نشست اکبر حبیباللهی مدیرعامل انتشارات سروش ضمن تشکر از میهمانان حاضر در جلسه، از عزم انتشارت سروش، در زمینۀ ورود به تولید کتابهای گویا خبر داد و امضای تفاهمنامۀ همکاری با ایران صدا را نیز برداشتن نخستین گام در این راستا دانست.
نظر شما