چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
کتاب «متاستاز اسرائیل» حاوی پژوهش‌های جدید است

کورش علیانی، نویسنده کتاب «متاستاز اسرائیل» گفت: برای نگارش کتاب متاستاز اسرائیل، علاوه بر استفاده از اندوخته‌های پیشین، از پژوهش‌های جدید که به آن ضمیمه هم شده است بهره برده‌ام.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کورش علیانی، پژوهشگر تاریخ درباره این اثر که به تازگی در انتشارات جام جم برای پنجمین بار تجدید چاپ شده است، گفت: سعی کردم روایت یک دستی از پدید آمدن اسرائیل و تداوم آن ارائه کنم. این کتاب نشان می‌دهد که چه اتفاق‌هایی رخ داد تا اسرائیل در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد و همچنین از آن سال به بعد چگونه تداوم یافت.

وی با بیان اینکه حدود بیست سال است روزانه اخبار فلسطین و اسرائیل را دنبال می‌کند، افزود: برای نگارش کتاب، افزون بر استفاده از اندوخته‌ها، پژوهش انضمامی هم انجام دادم.

علیانی درباره پیام اصلی کتاب متاستاز اسرائیل گفت: مسئله من و مسئله کتابم فلسطین نیست بلکه اسرائیل است. تبعیض نژادی به صورت قانونی در این حاکمیت لحاظ شده و بنیان آن هم تروریستی است؛ دقیقاً شبیه به داعش و این ویژگی فقط در بنیان اسرائیل و داعش دیده می‌شود. اسرائیل جنگ را با فلسطین شروع کرده، اما زیاده خواه است و تنها فلسطین را نمی‌خواهد. وضعیت کشورهای خاورمیانه همانند وضعیت لهستان یا اتریش در برابر هیتلر است. آن‌ها تسلیم شدند، اما ما نباید تسلیم شویم.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین بقای شرافتمندانه است. مردم فلسطین تحت شکنجه روزمره، کشتار و نسل کشی هستند. علاوه بر آن وقتی جایی بحران می‌شود مردم به هم فشار می‌آورند و از نان هم می‌زنند، اما فلسطین اینطور نیست؛ و آن‌ها بیشتر روش‌های جمعی و زندگی جمعی را توسعه می‌دهند. همه می‌توانیم از فلسطینی‌ها یاد بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها