سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
۵۷ مورد فیلمنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بررسی شده است

آذربایجان‌غربی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: تعداد فیلمنامه‌های بررسی شده در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۷ مورد، تعداد پروانه ساخت فیلم صادرشده در سطح استان ۳۶ مورد و تعداد فیلم تولید شده ۱۸ مورد بوده است.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با بیان اینکه در استان آذربایجان‌غربی ۲۲ سالن نمایش فیلم «سینما» موجود بوده، گفت: از این تعداد ۳ سالن فعال و ۱۹ سالن آن غیر فعال است و همچنین در سال ۹۸ سینما ایران ارومیه از لحاظ صندلی‌ها، کف سالن، پرده و سرورها بازسازی کامل شده و یک سالن به ظرفیت ۳۸ نفر در طبقه بالاکن سینما نیز اضافه شده است.

وی ادامه داد: تعداد فیلمنامه های بررسی شده در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۷ مورد، تعداد پروانه ساخت فیلم صادرشده در سطح استان ۳۶ مورد و تعداد فیلم تولید شده ۱۸ مورد است.

نوروزی افزود: در سال ۱۴۰۰ سینما آزادی اسبق به پردیس سینمایی مهر تغییر کاربری داده که شامل ۷ سالن با ۴۵۰ صندلی است و همچنین ظرفیت صندلی در استان ۱۱ هزارو ۷۹۰ بوده که بیش از هزار صندلی در سینماهای استان فعال است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های اجرا شده در یک سال اخیر، گفت: حمایت از فیلم کوتاه داستانی ومستند برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه استانی، برگزاری کارگاه های آسیب شناسی فیلم سازی در استان، بزرگداشت روزسینما، نکوداشت ورونمایی از کتاب حسن محمدزاده، و اکران جشنواره فیلم فجر، حمایت از برگزاری هفته فیلم و عکس، برگزاری جشنواره فیلم و عکس جوان، حمایت به ایجاد پاتوق فیل جشنواره فیلم نامه خوانی لاوان در شهرستان مهاباد از جمله فعالیت‌های سینمایی استان است.

وی حضور ۲۷ فیلم ساز در جشنواره ها داخلی وکسب جایزه در جشنواره های فیلم کوتاه تهران، جشنواره منطقه سینمای جوان یاسوج، جشنواره بین المللی فیلم فجر، جشنواره فیلم مقاومت، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه استانی خوی، حضور ۸ فیلمساز در جشنواره های خارجی کسب جایزه در جشنواره های بین المللی در کشورهای ایتالیا، هند، آمریکا را از دیگر فعالیت‌های این حوزه در اداره کل است.

به گزارش ایبنا؛ محمد خزاعی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور فردا به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند و عشیری، مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، هاشم میرزا خانی مدیر عامل موسسه سینما شهر و آذر پندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و سوقندی نیز در این سفر رییس سازمان سینمایی کشور را همراهی می‌کنند. دیدار با محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی و امضای تفاهم نامه، دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی از جمله برنامه‌های این سفر است.

همچنین بازدید از سینمای شهرداری بوکان، افتتاح سینما و جلسه با سینما گران در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان، حضور در برنامه زنده «اولدوز» صدا وسیما، حضور در مزار شهدا، دیدار با فرمانده قرارگاه حمزه و جلسه با هنرمندان عرصه سینما از دیگر برنامه‌های سفر محمد خزایی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها