دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
دستگاه‌های فرهنگی استان با اجرای برنامه‌های متعدد و میدانی به استقبال هفته کتاب آمدند

گلستان - دبیر ستاد سی و یکمین دوره هفته کتاب و سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان ذیل ستاد هفته کتاب سی و یکم، برنامه‌های شاخص متعدد و میدانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

الهام متین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، با گرامیداشت آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: این رویداد در استان گلستان از ۲۰ آبان ماه سال جاری با حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز شد.

وی افزود: اداراتی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری دستگاه‌های برگزارکننده برنامه‌های هفته سی و یکم با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری گلستان هستند.

الهام متین ضمن قدردانی از ادارات و نهادهایی چون اداره کل پدافند غیرعامل، ورزش و جوانان، جامعه المصطفی، حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی، ستاد نماز جمعه، دانشگاه‌ها، مساجد و تشکل‌هایی که پای‌کار کتاب و به مدد دستگاه‌های برگزارکننده آمدند، در تشریح برنامه‌های ستادی گفت: انتشار فراخوان مسابقه داستان‌نویسی بعد از آزادی فلسطین، کارگاه قصه‌گویی و مسابقه و نمایشگاه کتاب موضوعی، کاروان و جشن کتاب و زنگ کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های ستاد است.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از اهالی قلم و خادمان نشر، پویش‌ها و آموزش نقد کتاب، دیدار با اهالی قلم و فعالان حوزه چاپ و نشر، بازدیدهای میدانی و اجرای برنامه در مناطق سیل‌زده و کم برخوردار با محوریت کتاب، همایش‌های موضوعی با محوریت تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تجربه نگاری نویسندگی و تاریخ شفاهی از دیگر برنامه‌های ستاد هفته کتاب سی و یکم در استان گلستان است.

الهام متین ضمن دعوت از عموم مردم به حضور و مشارکت در این رویدادها، افزود: افتتاح طرح کانون و مدرسه، اردوی فرهنگی کتاب، ویژه‌برنامه بر بال دانایی به نام و یاد شهدا، پویش بذر دانایی در کنار دیگر دیدارها، نشست‌ها و بازدیدها از دیگر برنامه‌هایی است که باهمت مسئولان و فعالان این عرصه تا پایان هفته کتاب در استان گلستان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد سی و یکمین دوره هفته کتاب در خاتمه گفت: در کنار برنامه‌های شاخص ستادی، کلیه دستگاه‌های اجرایی در مرکز و شهرستان‌های استان برنامه‌های پرشمار و مختلفی را ویژه مناطق شهری و روستایی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها