یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
رونمایی از پوستر هفته کتاب ۲۴ آبان در همدان/ تخفیف ۳۱ درصدی کتاب

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رونمایی پوستر هفته کتاب در ۲۴ آبان خبر داد و گفت: در هفته کتاب فروش کتاب با تخفیف ۳۱ درصدی ارائه خواهد شد.

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به اینکه سی و یکمین دوره هفته کتاب که با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: رونمایی از پوستر هفته کتاب ۲۴ آبان‌ماه خواهد بود که همزمان مانور اهدای کتاب نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از نواختن زنگ آغاز هفته کتاب در یک مدرسه خبر داد و گفت: این برنامه همراه با برنامه‌های شاد و با حضور مسولانی استانی و شهرستانی خواهد بود.

وی از رونمایی کتاب «جستارهایی در تاریخ همدان» خبر داد و بیان کرد: این کتاب تالیف عبدالله مظاهری بوده و توسط انتشارات برکت کوثر منتشر شده و انجمن ادبی هگمتانه آیین رونمایی و معرفی کتاب را برگزار می‌کند.

ویژه با اشاره به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی در طول این هفته افزود: این کارگاه در راستای آموزش داستان‌نویسی به علاقمندان به این نوع سبک نوشتن برگزار می‌شود.

وی از رونمایی دو کتاب «بی‌قراری مزمن» و «شرح حال» خبر داد و گفت: «بی‌قراری مزمن» نوشته راضیه فتحی و «شرح حال» تالیف امید مرادی است که توسط انتشارات شانی منتشر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بازدید از کتابفروشی‌ها و سرکشی از دفاتر انتشارات را از برنامه‌های هفته کتاب دانست و یادآور شد: مراسم اختتامیه جایزه قلم هگمتانه و تجلیل از برگزیدگان نیز برگزار خواهد شد.

وی به رونمایی سه عنوان کتاب کنگره شهدای استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: دلجویی و عیادت از مولفان پیشکسوت منازل و بیمارستان که شامل مولفان، پژوهشگران و نویسندگان پیشکسوت همدان خواهد بود نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به رونمایی از کتاب سیری «سیری در تاریخ محلات همدان» نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مؤلفان و پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و ادب برگزار می‌شود و از علی جهانپور نویسنده همدانی تجلیل خواهد شد.

ویژه، عصر شعر کتاب انجمن ادبی بوعلی و محفل‌های ادبی نهاد کتابخانه‌ها را از برنامه‌های هفته کتاب دانست و افزود: مراسم اختتامیه جشن کتاب و تقدیر از مروجان کتاب و کتابخوانی نیز برگزار می‌شود.

وی از انتشار فراخوان مسابقه کتابخوانی «لایک ممنوع» در سالن آمفی تئاتر مجتمع سینمایی شهید آوینی خبر داد و گفت: کتابفروشی‌های استان در طول هفته کتاب تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: در طول هفته کتاب فروشگاه شرکت کتابرسان ایده متولی فروش کتاب است که علاقمندان می‌توانند حدود ۹۶ هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف علوم را با تخفیف ۳۱ درصدی با استفاده از کد تخفیف «همدان کتاب ۱۴۰۲» بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری پویش «جمعه‌های کتابخوانی» در صفحات مجازی خبر داد و عنوان کرد: این پویش در طول سال در روزهای جمعه به معرفی یک کتاب از نویسندگان همدانی می‌پردازد و با معرفی اجمالی کتاب دنبال کنندگان صفحه مجازی را به خواندن کتاب ترغیب می‌کند.

وی از برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع و نشست‌های تخصصی فرهنگی و هنری در هفته کتاب خبر داد و تصریح کرد: طی هفته کتاب برنامه‌های مختلفی چون نمایشگاه و فروشگاه کتاب، رونمایی کتاب، عصر شعری با کتاب، مسابقه هر کتاب یک نمایش و مسابقه مجازی «مادران کتابخوان» و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با هدف معرفی کتاب «ماجرای من دوست خوبم کتاب» در سطح مدارس و… برگزار می‌شود.

ویژه به پویش «همسفر من یار مهربان» نیز اشاره کرد و گفت: در این پویش با استقرار کتاب در کوپه‌های قطار با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، مسافران از خواندن کتاب لذت می‌برند.

وی از اهدای کتاب به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون تومان به مراکز، سازمان‌ها، ادارات، مدارس و نهادهای فرهنگی و آموزشی طی هفته کتاب در سطح استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها