دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در هرمزگان کلید خورد

هرمزگان - مرحله رقابتی کتابخانه‌ای بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مرحله رقابتی کتابخانه‌ای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون هرمزگان آغاز شد.

مدیرکل کانون هرمزگان از آغاز مرحله کتابخانه‌ای جشنواره قصه گویی خبر داد و گفت: پس از ثبت نام علاقمندان به قصه‌گویی در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون هرمزگان مرحله رقابتی کتابخانه‌ای بین قصه گویان از ۱۴ آبان ماه در مراکز کانون آغاز شده است.

پروین پشتکوهی افزود: با هدف عمومی سازی و مردمی سازی قصه گویی در بین اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی، رقابت‌های قصه گویان علاوه در مراکز کانون هرمزگان در فرهنگسراها و کانون‌های فرهنگی سطح شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اولین رقابت قصه گویان از مرکز فرهنگی هنری شماره دو بندرعباس واقع در پارک لاله خبرداد و گفت: مرحله کتابخانه‌ای بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی این مرکز با معرفی ۱۷ قصه گوی برتر در کانون فرهنگی تربیتی دانشمند وابسته به آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس به کار خود پایان داد.

در ادامه مربی مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو بندرعباس تصریح کرد: این جشنواره با حضور مسئولین پرورشی ناحیه دو آموزش و پرورش، مسئول قرآن و عترت و نماز ناحیه دو آموزش و پرورش، رابطین مساجد و کانون پرورش، مسئول کانون تربیتی شهید حسن دانشمند و اولیای تربیتی، وبیش از ۲۶ شرکت کننده آغاز شد و قصه گویان با هم رقابت کرده که با بازبینی قصه ها در نهایت ۱۷ اثر برتر به بخش پایانی کتابخانه‌ای معرفی شدند.

سیده حمیده حسینی ادامه داد: شرکت کنندگان در دو گروه سنی «نوجوان» و «پدر و مادر» قصه‌های خود را در حضور داوران ارایه داده و آثار برتر به مرحله استانی ارسال شدند.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در چهار موضوع قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه کارآفرینان، قصه نامداران (فردوسی تا سردار دلها) و قصه‌های آزاد برگزار می‌شود.

در پایان از برگزیدگان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

برنامه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون هرمزگان در مرکز شماره یک بندرعباس ۱۵ آبان ساعت ۱۷ در فرهنگسرای انقلاب، مجتمع افرینش بندرعباس ۱۷ آبان ساعت ۱۴ در سالن مجتمع، مرکز شماره چهار بندرعباس ۱۸ آبان ساعت ۹ صبح در کانون بانوان و مرکز شماره سه بندرعباس ۲۰ آبان عصر در سالن مرکز ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها