چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کتاب «حدیث بی‌قراری مهران» در کتابخانه مرکزی ایلام نقد شد

ایلام - نشست نقد و بررسی کتاب «حدیث بی‌قراری مهران» با حضور روح‌الله میرزایی، نویسنده اثر و به میزبانی کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشست نقد و بررسی کتاب «حدیث بی‌قراری مهران» با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حسین شکربیگی، نویسنده و منتقد؛ روح‌الله میرزایی، نویسنده اثر و جمعی از دوستداران کتاب و ادبیات به میزبانی کتابخانه مرکزی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست گفت: ادبیات مستندنگار به خصوص در حوزه دفاع مقدس در طول دهه اخیر رونق چشمگیری داشته است. تا جایی که باید گفت این نوع ادبی، گوی سبقت را از موضوعات دیگر ربوده و نحوه تأثیرگذاری، اقبال مخاطبان، تیراژ و انعکاس ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی آن را ممتاز ساخته است.

وی افزود: خاطرات دفاع مقدس یک خاطرات ثبت شده در تاریخ و ماندگار است، لذا انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نظیر است و انقلابی است که بدون حمایت هیچ قدرتی به پیروزی رسیده است.

حسین شکربیگی، نویسنده و منتقد کتاب با اشاره به اینکه نوع نگاه به آثار دفاع مقدس باید متفاوت باشد، عنوان کرد: نویسنده هنرش این است که خاطره را بهتر جلوه دهد. باید از خود بپرسیم آیا این کتاب قرار است تأثیر عمیق بگذارد یا هیجانی. این کتاب و آثار این چنینی برای تأثیر عمیق نیاز به مطالعه چندین و چند باره دارد.

در ادامه حسن افشار، از پیشکسوتان فرهنگ و ادب استان و سعید نصری، پژوهشگر این اثر را نقد و بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها