دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
کتاب‌های تاریخی درباره مقاومت فلسطین معرفی شد

هرمزگان- در شانزدهمین جلسه‌ از سلسله نشست‌های فانوس بندرعباس، کتاب‌های تاریخی درباره مقاومت فلسطین معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، شانزدهمین جلسه از سلسله نشست های فانوس (جهاد تبین) با عنوان وظیفه نسل جوان در دوران فتنه)، در راستای محکومیت رژیم اشغالگر قدس، کتاب‌های تاریخی درباره مقاومت فلسطین معرفی شد.

در این نشست، ابتدا جواد بیژنی سخنران نشست در خصوص کودک کُشی و نسل کُشی و دشمنی رژیم صهیونیست ایراد سخن کرد و به تفسیر آیه ۸۲ سوره مائده و تاکیدات خداوند متعال بر دشمن ترین دشمنان پرداخت.

وی در ادامه نشست، وظایف نسل جوان را در این برهه از زمان که آن را گذر از پیچ تاریخی دانست، مشخص کرد و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد.

سبحان شهبازی کارشناس ثابت نشست نیز آثار بسیار متعددی در بازار کتاب و نشر ایران درباره مقاومت مردم فلسطین را معرفی کرد.

او آثار «فلسطین از اشغال تا انتفاضه»، «محاصره غزه از دیدگاه حقوق بین الملل»، «پیروزی ۲۰۰۶ حماس و چشم انداز آینده»، «فروش زمین واقعیت یا شایعه»، «دانشنامه فلسطین»، کتاب سه جلدی «فرهنگ جامع فلسطین»، «ده غلط مشهور درباره اسرائیل»، «آغاز پایان: رصد تحولات آماری و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین»، «اندیشیدن به فلسطین: جایگاه نظریه پردازی در فهم واقعیت‌های سرزمین اشغالی»، «قضیه فلسطین»، «تا فراموش نشوی: خاطرات رانده شدگان سرزمین فلسطین»، «معامله قرن یا جنایت ترامپ علیه فلسطینیان»، «منازعه فلسطین و اسرائیل»، «فلسطین محور اتحاد» و «پاک‌سازی نژادی در فلسطین» را جزو بهترین کتاب‌های چاپ شده با این موضوع دانست و گفت: آثار بسیار زیاد دیگری نیز در این زمینه نوشته شده است.

وی در ادامه برخی از کتاب‌ها را معرفی و نوجوانان را به مطالعه آثار مکتوب درباره فلسطین تشویق کرد.

محفل فانوس (جهاد تبیین) کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه‌ای بندرعباس، ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ مصادف با جریان طوفان الاقصی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها