شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
زیرساخت حضور نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فراهم است

لرستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: زیرساخت حضور نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه روز شنبه در دیدار با همایون عمودی‌زاده، مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بستر لازم برای حضور نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فراهم شده است، از این اقشار برای بهره‌مندی از امکانات این کتابخانه دعوت کرد.

راستخانه با اشاره به ظرفیت بالای سازمان بهزیستی در مساعدت به ترویج فعالیت‌های فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی، افزود: یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی سوق دادن برنامه‌های فرهنگی به سمت جامعه‌های هدف خاص از جمله مددجویان بهزیستی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه همه افراد جامعه این حق را دارند تا از فرصت‌ها و امکانات برخوردار باشند، افزود: برای افراد نابینا و ناشنوا که با محدودیت ارتباطی روبرو هستند نهادهای دولتی و حمایتی و خانواده‌ها تکلیف دارند که کمک کنند تا نیازهای این افراد به‌درستی شناخته و برطرف شود.

وی افزود: خدمت‌رسانی به همه اقشار مختلف جامعه از اهداف مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و ایجاد بخش‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار داده شده است.

وی به بخش نابینایان کتابخانه علامه شهیدی و ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: دو بخش مستقل ویژه این عزیزان با امکانات مطلوب در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تجهیز و آماده خدمت‌رسانی است.

راستخانه از نابینایان و ناشنوایان به منظور حضور در کتابخانه مرکزی و بهره‌مندی از امکانات در نظر گرفته شده در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دعوت کرد.

عمودی‌زاده، ضمن قدردانی از خدمات کتابخانه‌های عمومی به گروه‌های خاص تحت پوشش بهزیستی، گفت: افراد معلول دارای توانمندی‌های بسیار، ذهن پویا و استعدادهای فراوان هستند و امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف را دارند.

وی گفت: بهزیستی استان در همه رده‌های سنی افراد با معلویت‌های های خاص از جمله نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و ذهنی دارد؛ اما با توجه به اینکه هم اکنون مشاوره‌های ازدواج و پیشگیری‌های ژنتیکی نیز انجام می‌شود؛ بنابراین شاهد کاهش آمار معولیت در سنین پایین‌تر هستیم.

عمودی‌زاده گفت: وظیفه و مسئولیت و هویت سازمان بهزیستی بر این است که برای افراد معلول خدمات ارائه دهد و در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها با سازمان بهزیستی در ارائه خدمت بهتر هستیم و در این زمینه مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان از ارگان‌هایی بوده که در این‌باره همکاری داشته است.

به گزارش ایبنا، در پایان این دیدار بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه تاکید و مقرر شد پس از بررسی‌های کارشناسی این مهم محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها