شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
برگزاری مسابقه كتابخواني شهيد مطهري در لبنان

رايزني فرهنگي ايران در بيروت با همكاري المؤسسه الاسلامية للتربيه والتعليم مسابقه كتابخواني كتاب «تعليم و تربيت در اسلام» اثر آیت‌الله شهيد مرتضی مطهري را برگزار و به برترين‌هاي اين مسابقه طي مراسمي جوائزي اهدا کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبتنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مسابقه با هدف ترويج انديشه ناب آیت‌الله مطهری به عنوان اندیشمندی پرورش‌يافته مكتب اسلام ناب محمدي(ص) و مدرسه اهل‌بيت(ع)، ميان دبيران و آموزگاران سلسله مدارس غير انتفاعي وابسته به مؤسسات آموزشي «الموسسه الاسلاميه للتربيه والتعليم(مدارس المهدي)»، «جمعيه التعليم الديني الاسلامي»، «جمعيت المبرات الخيريه»، «جمعيت امدادالامام‌الخميني» و «دبيرستان دولتي شمسطار» برگزار شد.

این برنامه در سطح بيروت، منطقه بقاع و جنوب لبنان اجرا و برترين‌هاي اين مسابقه طي مراسم ويژه‌اي در سالن اجتماعات رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت معرفي شدند و با اهدا جايزه از آنها تقدير شد. 

در اين مراسم سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان، رايزن فرهنگي، مديران موسسات آموزشي و جمعي از دبيران و آموزگاران مدارس شركت‌كننده در مسابقه حضور داشتند. 

در ابتداي اين مراسم، علي عبدالغني، نخستین فرد در ميان برترين‌ها، به‌عنوان نماينده دبيران و آموزگاران سخنراني کرد و برگزاري اين مسابقه را اتفاق فرخنده‌اي دانست كه موجب آشنايي تمامي شركت‌كنندگان در مسابقه كتابخواني با قطره‌اي از درياي فكر و انديشه ناب اسلامي شهيد مطهري شده است و از رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت به دلیل فراهم‌آوردن امكان چنين فرصتي به نمايندگي از همه شركت‌كنندگان در مسابقه، تشكر و قدرداني کرد. 

سپس حجت‌الاسلام «ياسر فلحه» مدير امور فرهنگي و پرورش ديني الموسسه الاسلاميه للتربيه والتعليم، مجري و مسوول هماهنگي مسابقه، از رايزني فرهنگي به دليل فعاليت‌هاي متنوعي كه در امور فرهنگي از جمله در زمينه احياي ميراث علماي اسلام، ترويج و تبيين انديشه وحدت اسلامي و تبليغ و زنده نگه‌داشتن قضاياي جهان اسلام انجام مي‌دهد تشكر كرد و برگزاري مسابقه شهيد مطهري را در همين راستا برشمرد كه هدفي تبليغاتي ندارد، بلكه به دنبال تقويت و ترويج ارزش‌ها و انديشه اسلامي است.
 
وي تأكيد كرد: شهيد مطهري كسي است كه امام خميني(ره) توصيه فرمودند كتاب‌هايش مطالعه شود و ما كتاب تعليم و تربيت در اسلام شهيد مطهري را براي اين مسابقه انتخاب كرديم چون مضمون آن بينش اسلامي به آموزش و پرورش است و دبيران و آموزگاران در مقدمه كساني‌اند كه بايد اين كتاب را بخوانند. 

پس از آن محمدحسين ریيس‌زاده، رايزن فرهنگي ايران در بيروت خطاب به برندگان مسابقه كتابخواني شهيد مطهري گفت: در طول تاريخ علماي عامل تمام تلاش خود را در راه حفظ اسلام و تبيين علوم دين به‌كار بردند ولي در اين ميان علمايي بودند كه خونشان با علمشان در هم آميخت و گرانبهاترين داشته‌هاي خود را تقديم كردند و بدين‌ترتيب علمشان ارزش ويژه‌اي داشت و تأثير استثنايي برجا گذاشت. اينان علماي مجاهد و شهيد بودند كه از جمله آنها استاد شهيد مرتضي مطهري است. 

وي افزود: شهيد مطهري فقط به آموزش در حوزه‌هاي علميه بسنده نكرد، بلكه دانشمندي فعال در علم و عمل بود و هرجا احساس نياز به تبيين حقيقت اسلام و دفاع علمي از اسلام كرد او را حاضر و تأثيرگذار مي‌ديديم و همزمان با حوزه علميه در دانشگاه نيز استاد برجسته‌اي بود و در كنار همه اينها از ياران انقلاب و از خواص ياران امام خميني(ره) شمرده مي‌شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي هم به مسووليت خود در اداره امور كشور عمل ‌كرد لذا دشمنان اسلام وجود اين عالم عامل ملتزم و با اخلاق را سد راه توطئه‌هاي خود ديده و بقايش را تحمل نكردند و او را به شهادت رساندند. 

رايزن فرهنگي ايران در ادامه با اشاره به پيروزي مقاومت اسلامي در لبنان برخاسته از ايمان و اعتقاد به اسلام ناب محمدي(ص)، تأكيد کرد: آمريكا و اسرائيل به همين دليل با تهاجم فرهنگي، دين و اخلاق ملت مقاوم لبنان را نشانه رفته‌اند. 

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در زماني كه به‌سر مي‌بريم خود را بيش از پيش نيازمند انديشه شهيد مطهري مي‌يابيم و اهتمام به انديشه و مباني فلسفي شهيد مطهري از اهم واجبات در وقت حاضر از راه تمركز بر مطالعه و فهم آثار او است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط