شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵
كتاب «انواع عقد وقف» به نمايشگاه 22 مي‌آيد

كتاب نحوه عملي تنظيم و نگارش انواع عقد وقف(وقفنامه) اثر منصور اباذري فومشي از سوي انتشارات خرسندي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبر گزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نوشتار در دو بخش تنظيم شده است كه بخش اول آن به مباني نظري وقف و بخش دوم آن در دو فصل متفاوت به تشريح «انواع عقد وقف» و «آرا و نظريه‌ هيات عمومي ديوان عالي كشور» مي‌پردازد.

نهاد حقوقي وقف از نهادهاي امضايي اسلام است، زيرا وقف قبل از اسلام در ايران باستان سابقه ديرينه داشته است. اقوام آريايي به ويژه ايرانيان پيرو آيين زرتشت، نذورات بسياري را براي نگهداري معابد و آتشكده‌هاي خود وقف كرده بودند.

اين كتاب داراي هشت فصل است كه از عنوان فصل‌هاي آن مي‌توان به «تعريف وقف»، «اركان وقف»، «مديران مالي موقوفه»، «انحلال يا پايان عقد وقف» و «انواع نمونه وقفنامه» اشاره كرد.

جلد اول «حقوق مدني» اثر دكتر حسن امامي، جلد دوم «تحريرالوسيله» به قلم امام خميني(ره)، جلد 28 «جواهرالكلام» نوشته شيخ محمدحسن نجفي، «تاريخچه وقف در اسلام» نگارش دكتر علي‌اكبر شهابي در كتاب ايرانشهر و «قانون مدني» برخي از منابع استفاده شده در تنظيم اين نوشتار به شمار مي‌روند.

چاپ اول كتاب «نحوه عملي تنظيم و نگارش انواع عقد وقف» در شمارگان 1000 نسخه، 408 صفحه و بهاي 66000 ريال در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت‌ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط