چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
آغاز خاطره‌نگاری از جانبازان 25 درصد زنجانی

زنجان- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آغاز خاطره‌نگاری از جانبازان 25 درصد زنجانی خبر داد.

محمد کاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت بنیاد شهید احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار کرد: در این مرحله خاطرات 450 تن از جانبازان بالای 25 درصد استان ضبط و ثبت می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ گنجینه ارزشمند خاطرات والدین شهدا، سال ۱۴۰۱ خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی حدود ۵۰۰ نفر والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد استان زنجان ثبت و به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه نوشتن خاطرات هشت سال دفاع مقدس سند ماندگاری برای آشنایی نسل آینده با رشادت رزمندگان است، افزود: نسل جوان به عنوان آینده‌سازان کشور باید بدانند موفقیت و پیشرفت‌ها در همه عرصه‌ها، مرهون ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

سلامت با اشاره به اینکه تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه رشادت‌های رزمندگان زنجانی نوشته شده است، اضافه کرد: اما با این حال هنوز هم نوشتن خاطرات این عزیزان تازگی خود را دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انتشار فراخوان مربوط در حوزه حمایت از تولیدات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت گفت: بنیاد شهید از تولیدات کتاب، شعر، فیلم و مستند در حوزه شهدا حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها