سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
راه‌اندازی سامانه اطلاعات کتاب‌ها، خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدا در زنجان

زنجان- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای استان زنجان گفت: این سامانه شامل اطلاعاتی از قبیل کتاب‌های نوشته شده درباره شهدا، خاطرات، وصیت‌نامه، خاطرات، اسناد، عملیات‌ها، زندگینامه شهدا، محل شهادت و محل دفن خواهد بود.

عباس برزگر ️در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: تفاهم‌نامه راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای والامقام استان زنجان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه در چند فاز اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: ساخت و در اختیار قرار دادن چنین برنامه‌هایی می‌تواند به آشنایی بهتر، شناخت و درک عمیق شهدای والامقام توسط نسل جوان جامعه موثر باشد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید ایده‌ها و نیازمندی‌های خود را به پارک علم و فناوری اعلام می‌کند تا از توان واحدهای فناور استان برای رفع این نیازمندی‌ها در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

برزگر تصریح کرد: سامانه اطلاعات شهدای والامقام استان زنجان امکان دسترسی آسان عموم مردم به اطلاعاتی نظیر تصویر شهدا، کتاب‌های نوشته شده درباره شهدا، خاطرات، وصیت‌نامه، خاطرات، اسناد، عملیات‌ها، زندگینامه شهدا، محل شهادت و محل دفن و ... را فراهم کرده و با راه‌اندازی این سامانه می‌توان مزار شهدای والامقام و موزه شهدای زنجان را زیارت کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر معرفی شهدای والامقام به نسل جوان جامعه از طریق نرم‌افزارهای نوین و در دسترس، افزود: باید از شهدای والامقام به ویژه شهدای شاخص استان در شخصیت‌پردازی بازی‌ها و برنامه‌‌ها در راستای معرفی و بیان رشادت این عزیزان بهره کافی برد.

گفتنی است؛ در این سامانه امکان بارگذاری اسناد، اطلاعات، خاطرات و ... توسط همرزمان، دوستان و آشنایان شهدای والامقام فراهم بوده و در فازهای بعدی این سامانه از بازی‌ها و نرم‌افزارهای با موضوع شهدا رونمایی خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها