دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی شعر «درکوچه آفتاب» یادمان قیصر امین پور منتشر شد

خوزستان -رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی شعر «درکوچه آفتاب» یادمان قیصر امین پور خبر داد.

حمیدبهداروندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا)در اهواز با اعلام این خبرافزود: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر آن شهرستان، شانزدهمین  جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» یادمان زنده یاد قیصر امین‌پور را با حضور شاعران ملی و استانی ۸ آبان ماه در شهرستان گتوند برگزار می‌کند.

وی با اشاره به محور‌های برگزاری این جشنواره  بیان کرد: محور‌های اصلی این جشنواره انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، نقش زنده‌یاد قیصر امین‌پور در شعر و ادبیات معاصر فارسی و تأثیر فرهنگ مقاومت و ایثار در رشد و اعتلای آفرینش‌های ادبی و تاثیر شعر قیصربر ادبیات کودک و نوجوان و خلق اشعار خلاقانه برای گروه سنی کودک و نوجوان است. و بعد از بررسی و داوری، آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

بهداروندی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تلاش در راستای شناخت ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر فرزانه انقلاب، زنده‌یاد قیصر امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملّی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی آنان عنوان کرد.

وی گفت:هر شاعر می‌تواند در هر بخش از جشنواره حداکتر ۳اثر خود را که قبل از آن در هیچ جشنواره یا کنگره پذیرفته نشده به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی darkoocheaftab@gmail.comاارسال و یا آثار خود را به همراه فرم موجود در فراخوان تکمیل و به نشانی دبیرخانه جشنواره: خوزستان، گتوند، جاده اصلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند پست کنند. 

وی با بیان اینکه حضور  شاعران در جشنواره الزامی است، اظهار کرد: برگزیدگان برای خوانش اشعارشان باید در جشنواره حضور داشته باشند و در صورت غایب بودن براساس قوانین جشنواره از برگزیده تقدیر نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند یادآور شد: انتظار می رود مسئولان استانی و شهرستانی با تنها رویداد ادبی و ملی در این شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند تا این جشنواره در شان و منزلت قیصرامین پور برگزار شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها