جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، افزود: دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدمهدی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد  با اشاره به ولایت‌مداری مردم لرستان گفت: این استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل‌الله بود و مردم عشق ائمه(ع) را نسل به نسل منتقل کردند و در انقلاب اسلامی حضوری نورانی داشتند که بزرگانی مانند آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند و تقدیم ۶۵۴۴ شهید لرستان از افتخارات ما هستند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهدا و علما از مهمترین مولفه‌های هویت فرهنگی ما هستند افزود: راز ماندگاری انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی مردم ایران در محبت بی دریغ مردم نسبت به خاندان آل‌الله است و لرستان در این زمینه پیشتاز است. 
 
اسماعیلی با بیان اینکه هفته دولت هفته‌ای است که به نام دو خدمتگزار، اسطوره جهاد و شهادت شهیدان رجایی و باهنر نام‌گذاری شده است، بیان کرد: شاید این شهیدان بزرگوار به لحاظ زمان فرصت چندانی برای خدمت‌رسانی نداشتند؛ اما برای همیشه تاریخ به عنوان الگوی دولت‌مردان ماندگار هستند.
 
 وی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نام‌ها را ماندگار می کند، ادامه داد: دولت و رئیس جمهور انقلابی در عرصه‌های مختلف آزمون پس داده و امروز مسئولیت دولت انقلابی را بر عهده گرفته و برای اعتلای کشور تلاش می‌کند.
 
وزیر ارشاد افزود: دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشت و درحالی‌که عده‌ای ادعا داشتند زبان دنیا را بلد و همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند، اما دولت فعلی، عزت دنیا را در دنیا نشان داد.
 
وی با بیان اینکه آمریکا و غرب عزت ایران را نمی‌خواهند، ادامه داد: دولت انقلابی در دوستی با همسایگان و پیوستن به پیمان بزرگ شانگهای و بریکس موفقیت‌های بزرگی کسب کرد، چرا که در بریکس کشورهایی مانند هند، روسیه چین برزیل و آفریقای جنوبی حضور دارند که اقتصاد آنها رو به رشد و مهم‌ترین سیاست آن‌ها دلارزدایی است.
 
وی افزود: فعالیت دولت انقلابی وقتی آغاز شد که کشور دچار کرونا، در حالت تعطیل و فعالیت‌های مختلف تحت‌الشعاع آن قرار گرفته بود، دولت انقلابی در همان ماه‌های اول اقدام کرد و وقتی کرونا را در کشور پایان داد، آمار فوتی کشورهای غربی و اروپایی سه رقمی بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، البته شاید به دلیل حجم مشکلات و میراث گذشته، شهد شیرین خدمت هنوز در کام مردم حس نشده ولی گام‌های اساسی برداشته شده و دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پرورش استعدادهای لرستان گفت: سند مهندسی فرهنگی استان آماده است و از همه فعالان فرهنگی دینی رسانه می خواهیم، طرح ارائه دهند چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه جانبه است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها