پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
حضور فعال موکب‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی جزو پازل‌های خالی برنامه‌های اربعین است

آذربایجان‌غربی-مدیر امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات و مواکب اربعین کشور گفت: حضور فعال موکب‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی جزو پازل‌های خالی برنامه‌های اربعین است که کامل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حمید افضلی صبح پنج‌شنبه با حضور در موکب کتابخانه حسینی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن بازدید و ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی این موکب گفت: حضور فعال موکب‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی جزء پازل‌های خالی برنامه‌های اربعین است که با این وجود کامل خواهد شد.

وی افزود: همه برنامه‌‌ها و زیارت‌های اربعین که در حال اجراست، باید به یک نکته برسد و آن هم معرفت شناسی نسبت به امام حسین (ع) است و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم اماممان را خوب بشناسیم‌.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «سرفصل کتاب عشق ما، حسین (ع) است» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برپا شد و تا 15 شهریورماه میزبان زائرین می‌باشد.

وی ادامه داد: بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتاب‌های صوتی و کلیپهای موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره نویسی «روایت اربعین» و طرح بیعت با شهدا از جمله برنامه های این موکب است.

معصومی افزود: پوش کتابخوانی «کتاب عشق»، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی، استند عکس یادگاری «فرزندان آینده ساز» از برنامه‌های این موکب با هدف پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی  از دیگر فعالیت‌های موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی»است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها