یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
برگزیدگان سومین جشنواره رسانه‌های کردستان اعلام می‌شود/ داوری 382 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره

کردستان - دبیر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان کردستان با اشاره به داوری 382 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: ایستگاه پایانی این دوره از جشنواره با معرفی برگزیدگان دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

منصور اولی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ورزشی استان کردستان روز دوشنبه 6 شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های این جشنواره گفت: بخش اصلی (با رویکرد مطالبه گری و اثرگذاری)، بخش ورزشی (با رویکرد ارتقای جایگاه رسانه‌های ورزشی) و بخش جنبی (با رویکرد شعار سال و بحران کرونا) اعلام فراخوان و برگزار شد.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کردستان افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را در قالب های مقاله، سرمقاله و یاداشت، خبر، گزارش مکتوب (خبری و غیرخبری)، مصاحبه، تیتر، عکس (تک عکس و گزارش تصویری)، طراحی و صفحه آرائی، طنز و تصویری (کاریکاتور) به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

اولی، با بیان اینکه برپایی مجدد نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در استان کردستان بعد از حدود 10 سال وقفه در نفس خود کاری ارزشمند است، گفت: با وجود تمام سختی‌های که وقفه در برگزاری جشنواره مطبوعات ایجاد می کند،  384 اثر به این جشنواره ارسال و 382 اثر برای داوری تایید شد.

وی ایجاد رقابت سالم برای تعالی بخشی حرفه‌ای اهالی رسانه، افزایش اعتبار و تاثیر رسانه‌ها در معادلات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی در جامعه، توجه ویژه به بازتاب آثار و اثربخشی آنها، سوق دادن اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری و قدرت بخشی رسانه‌ها، گرایش رسانه‌ها به تولید محتوی و اثربخشی به آثار و توجه ویژه به شکل گیری روزنامه‌نگاری توسعه در استان کردستان را از اهداف این جشنواره اعلام کرد.

اولی، به برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ورزشی استان نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات ورزشی که اولین جشنواره برای رسانه های ورزشی در ایران محسوب می شود، اقدامی بود که شاید بسیاری از اهالی رسانه و حتی مسئولان هم اجرایی شدن آن را محتمل نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: با این وجود با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، استقبال و همکاری ورزشی نویسان و مطبوعات ورزشی استان و کمک خانه مطبوعات و رسانه‌های استان؛ خوشبختانه سنگ اول بنای برگزاری این نمایشگاه گذاشته شد و امیدواریم ورزشی نویسان استان بتوانند با ادامه آن در سال‌های آتی این رویداد را در سطح ملی نیز در استان برگزار کنند.

دبیر سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ورزشی استان کردستان با عذرخواهی از تاخیرهایی که در برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره روی داد، اضافه کرد: دوشنبه 6 شهریور ماه ساعت 17 تا 19 عصر مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور اهالی رسانه استان و مسئولان در سالن فردوسی مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها