چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
توزیع کتابخانه‌ها براساس نیازهای مطالعاتی مناطق انجام می‌شود

خراسان شمالی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: توزیع کتابخانه‌ها در سطح استان بر اساس نیازهای مطالعاتی هر منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، مهدی آریان ظهر چهارشنبه در دیدار با رضا واعظی، مدیر کل صداوسیمای استان خراسان شمالی ضمن تبریک انتصاب وی گفت: در دوره مدیریت جدید این سازمان، همکاری‌های متقابل و سازنده‌ای شکل گرفته است.
 
وی گفت: خرسندیم  که سکان یکی از پست‌های حساس  و اثر گذار در شناسایی استان ملقب به گنجینه فرهنگ‌ها به شخصیتی فرهنگی و  از جامعه علمی و دانشگاهی سپرده شده و ما نیز به عنوان یک سرباز کوچک در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کنارتان هستیم.
 
آریان خاطر نشان کرد: وجود ۷۷ باب کتابخانه عمومی در استان خراسان شمالی، ظرفیت مطلوبی برای توسعه فرهنگی در اختیار ما قرار داده است. تلاش شده که توزیع کتابخانه‌ها در سطح استان براساس نیازهای مطالعاتی هر منطقه انجام شود تا مردم به راحتی به این مراکز دسترسی داشته و از خدمات متنوع آن ها بهره‌مند شوند.
 
وی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود که نقش موثری در جذب مخاطب، به ویژه در گروه های سنی کودک و نوجوان داشته است.
 
آریان در بخش دیگری از سخنان خود، به برگزاری سه رویداد مهم فرهنگی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان در حال برگزاری است؛ که این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای کتابخوانی در سطح کشور است و ما برای اجرای با کیفیت آن نیازمند همکاری سازمان‌ها هستیم.
 
 وی همچنین به برگزاری نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی و معرفی و همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری در مهرماه امسال خبرداد و تصریح کرد: از آنجا که صدا و سیما به عنوان دستگاهی با رویکرد اطلاع رسانی، موثرترین و فراگیرترین رسانه جمعی در سطح استان بوده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی چون خبرنگاران، برنامه سازان، هنرمندان و طیف وسیعی از کارشناسان برخوردار است، ایجاد تعامل سازنده با این مجموعه به ویژه در زمینه تبیلغات و اطلاع رسانی این برنامه ها برای ما بسیار ارزشمند است.و ادارات دیگر، به ویژه صدا و سیمای مرکز استان هستیم.
 
خدمات حوزه کتابخانه‌های عمومی همیشه ماندگار است
 
همچنین رضا واعظی، مدیرکل صداو‌سیمای مرکز استان خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو اداره کل، گفت: کتابخوانی در بین مردم و در بین هر ملتی منشأ رشد و توسعه بوده است و از رهگذر کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه است که بسیاری از کشورها به پیشرفت‌های مادی و معنوی رسیده‌اند.
 
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی مکان‌های مناسبی برای دوربین‌های صدا و سیما هستند تا با برنامه سازی‌ها و تهیه گزارش‌های خوب، در شناساندن این اماکن و معرفی خدمات متنوع آنها به عموم مردم کمک کنند.
 
واعظی ادامه داد: واقعیت این است که جامعه ما اهل مطالعه است و مطالعه به شیوه‌های مختلف با زندگی مردم عجین شده است؛ ولی با هجوم رسانه‌های جدید به ویژه فراگیر شدن فضای مجازی، مدل‌ها و شیوه مطالعه تغییر پیدا کرده است.
 
وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در این شرایط حساس مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهیم و از طریق تعاملی که با اداره کتابخانه‌های عمومی استان خواهیم داشت، امیدواریم در زمینه های مختلف مانند پوشش برنامه‌های کتابخوانی، معرفی تازه های نشر در محل کتابخانه‌ها و همچنین پخش پیام‌های مثبت و ترغیب کننده، بتوانیم موثر واقع شویم.
 
واعظی در پایان خاطرنشان کرد: ما آمادگی خود را در زمینه اطلاع رسانی و پوشش مناسب رویداد های فرهنگی پیش روی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اعلام و تمام تلاش ما این خواهد بود که در برگزاری مطلوب این برنامه‌ها اثرگذار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها