دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
نقطه قوت ما از برکت مسجد است

قم - تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نهضت و انقلاب ما از برکات مسجد بود و از پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید، گفت: نقطه قوت ما از برکت مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر دوشنبه در «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» و «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد مقدس جمکران گفت: از اقدام ارزشمندی که در احیای مسجد انجام می‌شود سپاسگزارم و لازم است از نهاد مقدس بسیج و سپاه و دفتر حفظ نشر و آثار رهبر انقلاب تشکر کنم.
 
وی اضافه کرد: این اقدام ارزشمندی در ارتباط با احیای مساجد است از مصادیق «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّة» است چراکه همه قدرت‌ها در پیوند با خداوند متعال شکل می‌گیرد و پایگاه این بندگی مسجد است.
 
رحیمیان ادامه داد: نهضت و انقلاب ما از برکات مسجد بود و از پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید و نزدیک به 97 درصد شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج رفتند و البته با شهادت‌ها بود و این نظام با وجود همه توطئه‌ها و دشواری‌ها تا به امروز سرپا مانده است.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ما هرچه نقطه قوت داریم از برکت مسجد است، گفت: مردم و جامعه ما با مسجد پیوند دارند، کاستی‌های و ناهنجاری‌ها از آنجاست که پیوند مردم با مسجد قطع می‌شود.
 
وی تصریح کرد: چه زیباست که برنامه شهید صدرزاده و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری از 2 کتاب مربوط به شهید، در مکان مقدس مسجد که پایگاه تشییع و میعاد منتظران است، صورت می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام رحیمیان یادآور شد: امیدواریم این راه که آغاز شده همچنان مستدام باشد و برکات زیادی برای نظام به همراه داشته باشدتا ما در آینده بتوانیم به نقش کامل مساجد در ساختن نظام اسلامی برسیم.
 
وی عنوان کرد: این نظام بر جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی مبتنی است و فرهنگ اسلامی در پایگاهی شکل می‌گیرد که معارف اسلام در آن تبیین شود
 
تولیت مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: امام خمینی(ره) از مسجد به عنوان سنگر و پایگاهی که همه خوبی‌ها از آن شکل می‌گیرد یاد کردند. مساجد باید به پایگاهی برای ارتباط با شبکه یاوران حضرت مهدی(عج) و تقویت پیوند مردم با امام زمان(عج) تبدیل شود تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.
 
صدرزاده در مسجد و در مکتب بسیج تربیت یافت

در بخشی از این برنامه افشارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کرد: در روز جهانی مسجد در مسجد جمکران گرد هم جمع آمده‌ایم تا به بهانه رونمایی از تقریظ ایشان بر کتاب، بگوییم شهید صدرزاده از تبار مسجدیان است.
 
وی ادامه داد: صدرزاده در مسجد و در مکتب بسیج تربیت یافت، بسیجی که امام خمینی(ره) آن را شجره طیبه معرفی کرد.
  
افشارزاده یادآور شد: مصطفی شاگرد مدرسه عشق است که پیروانش بر گلدسته‌های آن اذان شهادت سرودند و سبک زندگی و زیست مومنانه مصطفی او را جزو تبار جوانانی قرار داد که به تعبیر امام راحل فتح‌الفتوح جوانان بسیجی است.
 
معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تصریح کرد: مصطفی یک منتظر واقعی بود و در زیست مومنانه آرزوی شهادت داشت. رحمت و رضوان خدا بر مادرانی که چنین فرزندانی در دامن خود تربیت کردند و سلام و درود بر پدرانی که فرزندانی مثل مصطفی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها