شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
رسانه‌های خوزستان از خادمین متدین، دغدغه‌مند و دلسوز سالار شهیدان هستند

خوزستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اصحاب رسانه خوزستان با ابزار قلم از خادمین متعهد، متدین دغدغه‌مند و دلسوز نسبت به موضوع اباعبدالله حسین (ع) و به ویژه اربعین حسینی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی در نشست مشایعت الاهواز اربعین حسینی پیش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات این اداره کل ضمن تسلیت به درگذشت مادربزرگوار سردار هور علی هاشمی افتخار جوانان استان بیان کرد: مادر سردار هاشمی آسمانی شد و به فرزندش پیوست و مهمان فرزندشان بر سفره اباعبدالله حسین (ع) شد. 

منادی با بیان اینکه خادمان مشایعت الاهواز رسالت منسجم‌ترین و بزرگ‌ترین مواکب فرهنگی را برعهده دارند، اظهار کرد: خادمان مشایغت الاهواز با برنامه‌های فرهنگی غنی، معنادار و چشم‌گیری ویژه اربعین حسین دارند. 

وی افزود: خوزستان افتخار میزبانی دو مرز و زائران خارجی را دارد و زائران اباعبدالله  امسال نیز همانند سال گذشته پای در رکاب این مراسم عظیم معنوی هستند. 

منادی با توضیح اینکه همانطور که مردم پای کار موکب‌ها هستند، اصحاب رسانه دلسوزانه با توان مضاعف خود در این عرصه قلم‌فرسایی می‌کنند، عنوان کرد: اصحاب رسانه همچون سال گذشته ارادت و اهتمام خود را نسبت آقا عبدالله حسین (ع) با تولید محتوا و پوشش رسانه‌ای در دو مرز شلمچه و جزابه نشان دادند و امسال نیز دلسوزانه و دغدغه‌مند برای این مراسم حضور دارند.    

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: باید به این حرکت بزرگ و جهادساز، با نگاه ویژه ،ابعاد آن را مشخص کنیم و اهل رسانه و هنرمندان ما بتوانند در طول مسیر اربعین محتوای فرهنگی از داستان ، فیلم ، عکس و ...برای یک‌سال تولید کنند. 

 در این نشست مسئول هئیت فرهنگی ابوالفضل عین دو اهواز گفت: حرکت فرهنگی و زیارتی اربعین حسین از سال 92 برای ارج نهادن به مقام شامخ سالار شهیدانئ و یاران باوفایش برای احیای سنت حسنه پیاده‌روی اربعین کشوری از این منطقه آغاز شد.

سید سعید شرفا افزود: هیئت ابوالفضل منطقه عین دو اهواز مسئول این حرکت فرهنگی بود که در سال‌های بعد برای ایجاد یک وحدت نسبی همه تحت لوای سید و سالار شهیدان جمه شدند و برخلاف تبلیغات سوء دشمن به یک حماسه بزرگ حسینی تبدیل شد.  

وی با بیان اینکه این کاروان به نام سفینه نجات نامگذاری شده است، اظهارداشت: از 31 مردادماه این کاروان حرکت خود را به کربلا آغاز می‌کند و در طول مسیر حرکت مردم به این کاروان می‌پیوندند و کاروان هزار تفری با صدور انقلاب به اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی می‌پردازد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها